Goodbye Afrika! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Eva Veer - WaarBenJij.nu Goodbye Afrika! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Goodbye Afrika!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 April 2017 | Tanzania, Zanzibar

Hallo lieve feestende Nederlanders!

Terwijl jullie genieten van de verjaardag van onze koning, schrijf ik mijn laatste blog vanuit Afrika. Het begint nu echt door te dringen en ik begin er onrustig van te worden. Weg uit Afrika en dus ook weg van Jins. Jeetje wat raar zeg! Voor Jins haar trouwe volgers nu dus ook mijn laatste blog samen met Jins... We hebben Afrika bijzonder mooi afgesloten op Zanzibar. Daarover zal ik nu eindelijk meer gaan schrijven! Zanzibar is echt een geweldig eiland. Helder helder blauw water en wit zand. Ongelofelijk mooi! Fijne mensen en een gezellige sfeer! Dikke aanrader dus!

Jins en ik zijn regelrecht naar het Noorden van Zanzibar gereisd. Het eiland is verrassend groot! Het noorden staat bekend om zijn goede duikspots en ook hadden we daar een paar vrienden zitten. Top dus! We namen de kamer naast Rachelle en Sam. Rachelle is mijn vriendinnetje van PiT en Sam het reisgenootje van Rach. Heel bijzonder om in het verre Afrika iemand van thuis te zien. Al vind ik het nu heel gek dat Rach thuis is, want ze hoort in Afrika voor mijn gevoel. We gingen met Rach en Sam uit eten, kletsen veel over Tanzania en we kregen van hen wat les in Swahili. Kunya Sana!

In Malawi hadden Jins en ik een echtpaar leren kennen. Joan en Kevin leerden ons Cribbage spelen op de Ilalaferry. Ze hadden ons hun emailadres gegeven en de naam van hun verblijfplaats op Zanzibar. Op een middag ging Jins en ik op pad. Als we over t strand bleven lopen, moesten we het vanzelf vinden. Na een tijd kwamen we aan bij een loopbrug over het water met aan het einde een plateau. Dat plateau hoorde bij een resort. Het resort van Kevin en Joan. Jins en ik konden onze ogen niet geloven. Wat een bak van een hotel stond daar. Met onze monden open van verbazing probeerde we Kevin en Joan te vinden. Zij waren mega blij en namen ons mee uit lunchen, op dat plateau midden in de zee. Man o man, jullie kunnen je wel indenken hoe duur dat moest zijn geweest, maar Kevin en Joan wilde dit heel graag voor ons betalen met het idee dat als wij later groot waren we dit voor andere mensen terug konden doen! Wat een mooie mensen!

Een pot cribbage hoorde er natuurlijk ook weer bij en later die week kwamen Kevin en Joan nog richting onze kant van het strand voor een pot cribbage. Na deze sessie lieten ze het spel bij ons achter. We hadden het zo goed opgepakt en ze waardeerde zo dat we zo kwamen opzoeken. Ik ben er nog van onder de indruk van deze mensen.

Tussen deze sociale activiteiten door haalden we ons duikbrevet! We kozen voor Divine Yoga & Diving school. Leek ons wel lekker relaxed, Yoga op de zeebodem. De cursus begon met een dag theorie. 5 uur lang engelse duikfilms kijken en engelse vragen beantwoorden. Wooow daar stonden onze hersens echt niet naar. Vakantiemodus is dik aan merkte ik. Gelukkig haalden we onze toets makkelijk en rondden we ook onze oefensessies in het zwembad goed af. Tijd voor het echte werk dus; de oceaan! Wauw, twee mensen met een duikverslaving rijker. Wat een sprookjesachtig gevoel om tussen de vissen en het koraal te zweven. Het is echt onmogelijk te beschrijven hoe kleurrijk, mooi en apart de zeebodem is. Helemaal gelukkig en blij werden we ervan! Zeker toen we twee zeeschildpadden voorbij zagen zwemmen. We zagen ook Nemo's, vissen in de vorm van een blokfluit, roggen en octopussen. Ik kan nu al niet wachten tot ik in Colombia weer kan duiken!

We konden geen genoeg krijgen van de zee! We deden een tripje naar Prison Island om een stel seksende schildpadden te bewonderen en snorkelden tussen de dolfijnen! We vaarden in een boot de zee op op zoek naar dolfijnen. Ondertussen moesten we onze snorkel op doen en onze flippers aan, wat al een sport opzich was doordat ons bootje met een noodvaart over de grote golven knalde. Op het moment dat we dolfijnen zagen, haalden we ze in en moesten we heel snel het water in duiken en naar beneden kijken. Go go go go go go schreeuwde onze kapitein. Wat een stress in het Zanzaniaanse! Hele families dolfijnen zwommen langs ons en onder ons door. Een echt meisjesdroom ging in vervulling! Wat een mooie beesten en ook nog in de vrije natuur!

Zanzibar is niet alleen goed voor relaxen en zee-activiteiten maar ook voor feestjes! Rach en Sam hadden ons voorgesteld aan Chichi, onze Rastaman die ons helpt met ALLES! Alles rustig aan met Chichi, maar voor stappen is hij zeker in. We hebben dus nog even goed ons laatste weekje gevierd.

En dan is het nu tijd om spullen te pakken, laatste inkopen te doen, souvenirs in te slaan en gewoon nog even te genieten van onze mooie tijd samen! Afrika was top! Wat een geweldig mooi continent met adembenemende natuur en een mega diversiteit aan wildlife! We hebben geweldige mensen ontmoet en spannende avonturen beleefd! De bucketlist is aangevuld!
- Duikbrevet halen
- Met dolfijnen zwemmen
- De rode zandduinen beklimmen
- De meest geweldige sterrenhemel ooit zien
- De big 5 spotten
- In een 4x4 met een tent op het dak rondrijden
- Sandboarden
- The Victoria Falls zien
- Afrikaanse zonsondergangen en zonsopkomsten
- Een giraffe in het wild zien

Tot in India!! XXXX

• 27 April 2017 - 10:14

Wout:

Ja Meiden,
    Dat was het hoofdstuk Afrika dan al weer tenminste ..... samen dan.
    "Time flies when you're having fun !"
    Maar jullie kunnen terug kijken op een fantastische en indrukwekkende reis.
    Mijn god wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Het is echt geweldig om jullie zo te volgen. via deze blog maar vooral via whatsapp. Lang leven internet !
    Ja , en dan scheiden nu jullie wegen. Eva naar India en Jins gaat zich nog even nuttig maken in Afrika.
    Hoop dat Jins ons op de hoogte blijft houden via whatsapp want ook van jouw avonturen willen wij niks missen hoor! We blijven jullie volgen en jullie elkaar ook dat weet ik zeker.
    Heel veel liefs voor jullie beide van ons
    Groetjes en een dikke knuffel !
    Pappa Wout en Cootje xxx
    Lufjoeh !

• 27 April 2017 - 10:23

Joke Vd Valk:

Wat een prachtig verslag weer, het leest als een spannend boek! Wat heerlijk dat jullie op het resort op Zanzibar mochten verblijven, nu op naar India. Pas goed op jezelf, dikke kus

• 27 April 2017 - 10:24

Nicole:

Gek hoor dat het' nu al ' ten einde is jullie eerste deel samen. Een heel goed vervolg van je reis Eva in India en Jinske in Tanzania. Jullie voelen een beetje als Pippie Langkous voor mij. Schip Ahoyyy! Dikke zoen ❤

• 27 April 2017 - 10:52

Oma:

Hallo dames.Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan.Het is fijn als je jong bent en nog zoveel kan doen.Op naar het volgende avontuur.Wees voorzichtig maar geniet.groetjes oma en opa xxx

• 27 April 2017 - 11:53

Eline:

Nu andersom: weinig nieuws, maar toch tof om te lezen! ;) Geniet nog eventjes samen, goeie reis naar india en tot voicememo's!

• 27 April 2017 - 13:06

Mama:

Oh Eva, wat gaat de tijd snel. Deel 1 zit erop. Afrika, Jinske, groep app met steun aan elkaar tijdens jullie spannende avonturen. Want als jullie 2 dagen geen internet hadden, konden wij nog met elkaar praten en dan voelde het toch veilig. Het komt wel goed, we zijn samen.
    En dan nu verder zonder Jinske, maar met Tjitske. Een nieuw deel. Hopelijk net zo fantastisch als deel 1. Maar dat zal wel, want India is jouw land.
    Ik wens Jinske een hele fijne tijd in Tanzania! En dank je wel Jins, dat je zo goed op mijn meisje hebt gepast... love you forever xxx
    Eva, goeie veilige reis! Love you ook forceer xxx

• 27 April 2017 - 13:37

Ilse :

Echt ontzettend gave reis hebben jullie gemaakt. Ik ben jaloers.... Wil ook met dolfijnen zwemmen en tussen de vissen duiken, chillen met mijn billen op het strand.

Jullie allebei nog een hele goeie reis verder!!!

Groetjes Ilse

• 27 April 2017 - 15:10

Willem:

Nog naar het geboortehuis van Freddie Mercury geweest op Zanzibar? Verder is het iedere keer weer een belevenis om jouw belevenissen te lezen/beleven! Groetjes en geniet

• 28 April 2017 - 08:04

Inge :

Heerlijk om te lezen! Jullie hebben optimaal van Zanzibar genoten zo in geuren en kleuren te lezen is!
    Op naar jullie volgende avonturen, al is dat ieder op een eigen pad...
    Liefs Inge

• 28 April 2017 - 12:00

Bart:

He Kanjer,

Want fijn om te lezen hoeveel je/jullie weer hebben gezien en ervaren, fijn ook dat je het ter plaatse kunt delen met je reismaatje(s) en de mensen welke je onderweg ontmoet.
    Zo doorsnee dagop kantoor, ondanks het boejende en dankbare werk is dan toch maar erg saai.
    Deze memories pikt niemand je meer af en nu op weg naar India, geen onbeeknd continent meer voor je.
    hoop dat ook daar de reis brengt wat je er van verwacht en het liefst nog eat meer !
    Zorg goed voor je zelf en toe ledzens