Vooruit met de geit! - Reisverslag uit Madurai, India van Eva Veer - WaarBenJij.nu Vooruit met de geit! - Reisverslag uit Madurai, India van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Vooruit met de geit!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Juni 2017 | India, Madurai

Hoofdstuk 2 van mijn wereldreis zit erop. Ik blijf nog even in India, maar dan wel in het oude vertrouwde Trichy. We hebben Noord-India uitgezwaaid en vanaf morgen moet ik mn maat Tjits gaan delen en moet ik zelfs een beetje aan het werk voor Stichting Trichy Kids, de stichting die Kim, Paula, Ruth en ik hebben opgezet om de Holy Cross Service Society te ondersteunen. Hoe en waar jullie kunnen doneren, horen jullie later ;)

De laatste week hebben Tjits en ik gereisd met Tim. Veel langer dan we dachten bleven we bij elkaar, omdat we naar eigen zeggen toch wel Tims schatjes waren geworden! Grote idioot, klein hartje ♡

Waar in het zuiden van India alles draait om tempels, word je in het noorden dood gegooid met forten. We hebben er een aantal bezocht, maar nog veel meer niet bezocht. Met temperaturen van 47 graden is een fort bekijken namelijk echt topsport! Bijna allemaal boven op een berg gebouwd en natuurlijk geen airco binnen. Door de hoge temperatuur en omdat Tim niet topfit was, besloten we ons maar eens goed te vermaken met vooral niet te veel doen. Chillen in een penthouse (dankjewel Jacqueline♡), een poolparty, uitslapen, lekker eten, vele potten cribbage en vooral veel lachen. Verder hebben we onszelf deze week even lekker laten kortwieken. Tjits en ik gingen naar de kapper en Tim liet mij zn uit de kluitengegroeide okselhaar knippen.

We reisden af naar Jaiselmer wat bijna tegen Pakistan aan ligt. Samen met Sergio, die gozer die laatst bijna verzoop in de Ganges, gingen we op Kamelensafari. We waren flink in de war toen onze kamelen maar een bult hadden, maar na een vluchtig onderzoek bleek toch dat de Indiase bevolking niet weet wat men verkoopt: een dromedarissafari. Rolt ook een stuk minder makkelijk over de tong natuurlijk. In ieder geval sprongen we in de auto, reden we naar een clubje dromedarissen en klommen we erop om zo uren wegevoerd te worden diep de woestijn in, dachten we. Eigenlijk hobbelden we een uurtje om aan te komen bij een huisje waar de auto naast stond. Dat de auto op die plek kon komen, was omdat we in het uurtje hobbelen weggeteld 1 zandbank zijn tegen gekomen. Gelukkig stond ons hutje daar wel precies naast. En dus keken we de zonsondergang en lieten Tjits en ik ons van de zandbank afrollen. We sliepen buiten op bedjes onder de sterrenhemel en naarmate het later werd hoe meer sterren er tevoorschijn kwamen. Wat een prachtige ervaring!

Naast het lieve woestijnvolkje dat thee en eten voor ons maakten, hadden we gezelschap van een geit. Deze geit was afkomstig van een dorpje wat verderop. Nadat hij ons een wat beter had bekeken waakte hij over ons in de nacht en liep hij met ons mee naar de 'wc' alsof hij ons de beste plasstruik wilde laten zien. Het kan natuurlijk ook zijn dat deze perverse geit stiekem naar onze billetjes wilde kijken, want hij liet Tim tijdens het plassen gewoon met rust.

Geit besloot met ons mee te hobbelen toen wij de volgende dag weer op onze dromedarissen klommen. Weer maakten we een wandeling van een uur en geit liep verder en verder van zijn dorpje weg. De woestijnmannen begonnen te zwaaien en stenen te gooien naar de geit in de hoop dat hij zou omdraaien, maar geits liefde voor ons was te groot. Hij liet zich niet weg jagen, maar liep als een echte leider voor ons uit. We hopen dat geit ondertussen herenigd is met zijn familie!

Vanaf Jaiselmer wilden Tjits en ik terug naar Trichy, maar dat bleek 4 volle dagen treinen te zijn. Ik ben dol op de trein en slaap er meestal prima, maar vier dagen vond ik toch ook wel echt te dol. We reisden naar New Delhi om vanuit daar het vliegtuig te pakken. Een kwartier heb ik uit het raam van de trein gekeken en toen ben ik Delhi weer uitgevlucht. Wat een vieze stinkende stad! Ik heb in heel mijn tijd in India nog nooit zo veel afval en armoede gezien. We waren maar wat blij dat we niet in Delhi hoefden te blijven en als het even kan kom ik er nooit meer terug!

Voor we naar het vliegveld gingen, namen we afscheid van Tim en meteen misten we hem wel een beetje! Het is wel een beetje stil in ons hotelkamertje in Madurai, maar het ruikt er wel een stuk frisser. Madurai zelf is top en lekker koel, maar 36 graden! Morgen op naar Trichy, spannend!!




  • 03 Juni 2017 - 21:25

    Mama:

    Eva, wat ben ik trots op je... xxx

  • 03 Juni 2017 - 21:45

    Joke:

    Eva, je bent een toppertje!

  • 04 Juni 2017 - 02:37

    Kim:

    Toppertje van de stichting! Zet 'm op!

  • 04 Juni 2017 - 09:41

    Wout :

    Wat en beeste boel weer met geiten die naar billen kijken en kamelen met 1 of 2 bulten .
    wist je trouwens dat .......( niet dat ik alles beter wil weten hoor maar .....)
    Om voor eens en voor altijd het misverstand uit de weg te ruimen…
    De dierkunde heeft voor beide kamelen verschillende namen bedacht,te weten:
    o Camelus dromedarius = de kameel met 1 bult
    o Camelus bactrianus = de kameel met 2 bulten

    Het is dus duidelijk dat de dromedaris gewoon kameel is. Want we noemen de 2-bultigen toch ook niet ‘bactrianus’?
    Oftewel, beide soorten heten dus gewoon kameel.
    Ook in de diverse talen van Marokko t/m Azië wordt de dromedaris gewoon kameel genoemd, men kijkt je raar aan als je als Westerling aan komt zetten met ‘dromedaris’.
    Voor ons is de camelus dromedarius dus gewoon KAMEEL.

    Verschillen:
    o De 1-bultige kameel is geschapen voor hete woestijnen en de 2-bultige kameel kom je in China en Mongolië tegen. Zij is geschapen voor de koude klimaten
    o Daarom staat de 2-bultige ook lager op haar benen en heeft zij een lang-harigere vacht dan de 1-bultige kameel.
    o De 1-bultige kameel heeft ook een langere en smallere nek en hoofd dan de 2-bultige kameel
    Handig dat internet :-)

    Nu dan weer terug in het oude vertrouwde Trichy bij de holy cross stichting en de kindjes daar. Doe ze daar maar allemaal de groeten van mij als ze me nog kennen, want het alweer precies 2 jaar geleden dat ik daar met jouw was. Nou geniet nog maar van India en dan op naar het volgende avontuur .
    Liefs en dikke kus van Papa en Cootje xxx

  • 04 Juni 2017 - 10:22

    Inge:

    WoW Eva wat een ervaringen weer! Heerlijk om te lezen en zo mee te genieten

  • 04 Juni 2017 - 10:38

    Jinske :

    De foto's maken het verhaal helemaal compleet wauw wauw!!
    Hebben jullie de geit uiteindelijk ook opgegeten? In afrika doen ze dat wel namelijk

  • 04 Juni 2017 - 10:39

    Ivonne:

    Leest weer lekker weg zo! Je schrijft zoals je praat, haha. Ik zie het allemaal zo voor me. Die kamelen met 1 bult, het geitje, jij als okselhaarkapster....Veel plezier nog in het jouw vertrouwde Trichy. xxx

  • 04 Juni 2017 - 11:05

    Jinske :

    Oh nee 'mn internet doet weer eens gek, dus hier het vervolg op m'n berichtje.. In ieder geval in afrika houden ze er dus van om de geit ook echt op te eten whaha. Daar moest ik meteen aan denken toen ik je geit verhaal las.
    Ik geniet elke keer weer van je blogs eef!!
    Een hele mooie tijd voor jullie in trichy!
    XX

  • 06 Juni 2017 - 08:59

    Nicole:

    O, o

  • 06 Juni 2017 - 09:03

    Nicole:

    O,o

  • 09 Juni 2017 - 16:16

    Gerrit Pekel:

    Prachtig verhaal en mooie foto's. Geniet ze!!!!!!

  • 10 Juni 2017 - 17:24

    Tante Sandela:

    Hey Eefje. Super fijn om een vriend te hebben om lol mee te hebben. Dat mag ook toch. Gelukkig ben je veilig Delphi uit gekomen. Nu genieten in Trichy. Have fun xxx

  • 15 Juli 2017 - 23:19

    Robyn:


    Wat een hilarisch verhaal weer!
    Je hebt daar weer mooie dingen meegemaakt. Bijzondere kennismakingen met geiten en Kamelen. Wauwie! Zonsondergang bekijken en slapen onder de sterren hemel in een woestijn aan de grens van Pakistan...
    Die forten klinken ook super gaaf!

    Ik loop een beetje achter met het lezen van je avonturen. Ik ben benieuwd hoe het in Trichy was en hoe het met die stichting zit.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 35256

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: