HAPPY NEWYEAR EVERYBODY! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Veer - WaarBenJij.nu HAPPY NEWYEAR EVERYBODY! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Veer - WaarBenJij.nu

HAPPY NEWYEAR EVERYBODY!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 April 2012 | Thailand, Bangkok

Dames en heren, appels en peren,

Ik wens jullie alle een heel gelukkig nieuw jaar! Ik ben namelijk midden in Thai New Year beland wat echt onbeschrijfelijk is! Ik ga toch een poging doen. Beeld je in:

Ik ben in Kho San Road. DE straat van Bangkok. Het is een lange straat van ongeveer 8 meter breed. Aan weerszijde heb je winkels, restaurantjes, en hostels. Er zijn grote vlaggen gespannen van de ene kant van de straat naar de andere. In de avond zijn er stalletjes met eten. Er zijn overal mensen, muziek en straat verkopers. Ohja, en ladyboys! Dit is de normale toestand. Maak een beeld...

NU beeld je in dezelfde straat maar dan helemaal vol met mensen met een waterpistool en grote bakken vol met water. Iedereen spuit met zijn pistool en gooit emmers met water naar elkaar. 4 meter over straat en je bent zeiknat. Iedereen rent rond als een klein kind om elkaar nat te spuiten! Dan heb je ook nog mensen met bakjes bloem gemixt met water. Die mensen smeren je helemaal onder dat mengsel! Iedereen ziet er dus zeiknat en wit uit!

Wanneer de zon ondergaat wordt het nog gekker. Het hele thaise volk draait door. De muziek staat overal kei hard. Het is 1 groot straat feest. Thaise mensen dansen en gillen en ladyboys zijn overal!

Heb je een beeld?

Mooi! Maar dit is nog maar de helft van hoe gek het is! Ik kan gewoon niet goed omschrijven hoe het is.

Jullie kunnen dit filmpje kijken: http://www.youtube.com/watch?v=UBru3KrvH2Y

De traditie van heel dit feest is eigenlijk het ondersprankelen van Budha! Dat maakt het nog grappiger!

Dit feest duurt hier nu al 4 dagen en ik ben er COMPLEET KLAAR MEE! Ik heb de meest geweldige dagen gehad, maar we kunnen nergens anders heen dan deze straat dat betekent dat je zeiknat en vies bent! Gelukkig is het morgen over!

Ik heb Hannah, James en Katy eindelijk gevonden, maaar verlaat hen morgen alweer. Zij gaan naar Loas wat bekent dat ze 1 dag reizen, 2 dagen alleen maar feesten en 1 dag weer moeten terug reizen. Jullie kennen mij, ik ben niet zo heel erg een partygirl dus ik besloten om cultuur te gaan snuiven! Heerlijk! Over 5 dagen zie ik ze weer in Chang Mai! Waar ik ook Ellen uit Nederland ga ontmoeten!

Ik houd jullie op de hoogte!
xxxxx

  • 15 April 2012 - 13:57

    Mama:

    Ik heb het filmpje bekeken. Wat een idioot volk, lol. Niet te bevatten dat jij daar gewoon in die straat bent en in dat watergevecht loopt. ben jij ff blij met je waterpistooltje uit je happy pakket, haha.

  • 15 April 2012 - 15:27

    Carla:

    Hoi Eva, Happy Newyear!
    Misschien kun je via ayuthaya, mooie oude tempel..... Ik vond het erg mooi daar.


  • 15 April 2012 - 15:53

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Wat een verrassing, een kaart uit Indonesie van je te ontvangen, erg leuk hoor, hartelijk bedankt !!!, ben er blij mee.
    En wat je nu allemaal in Bankok beleefd hebt!!, kan mij voorstellen, dat je er klaar mee bent, het zou voor mij ook niets zijn, Je hebt er toch wel een vrij goed verslag van gegeven, kreeg best een indruk van het feesten, wat ze deden
    Fijn, dat je je vrienden weer gevonden hebt
    Ben benieuwd, wat voor cultuur je op gaat snuiven
    Het allerbeste hoor,
    Liefs x
    Tante Tineke..


  • 15 April 2012 - 16:03

    Wout En Cora :

    Happy New Year !!
    Jou plannen blijven ook wijzigen.
    Gisteren aan de telefoon ging je nog naar Laos en nu blijf je dus alleen in Bangkok. Ik vindt het allemaal erg spannend dat alleen gereis. Maarja, geloof dat ik me daar meer zorgen over maak dan jij. De overbezorgde vader ! Maar inderdaad kwa cultuur is daar genoeg te zien. Wel leuk dat je allemaal plaatsen bezoekt waar wij ook geweest zijn. Het is voor ons daardoor wat makkelijker voor te stellen en heel herkenbaar. Hoewel jij gaat nu naar het noorden vanuit Bangkok, terwijl wij toender tijd richting het zuid westen zijn gegaan.(richting River Kwai) Maar misscien kom je daar later nog wel. Geniet van de omgeving en snuif lekker veel cultuur op. Nou kijk je ogen uit naar al dat moois, maar kijk ook goed uit hé!
    Liefs en een dikke kuffel !
    papa en Cootje XXX

  • 15 April 2012 - 18:25

    Claudia Schneider:

    schitterend maar kan begrijpen dat je het na vier dagen wel beu bent ja.
    Fijne voort reis nogx

  • 15 April 2012 - 20:38

    Tante Sandela:

    Dat ziet er echt raar uit zeg, als ze er nu nog lol in zouden hebben maar ze zien eruit alsof ze aan het werk zijn als ze aan het natspuiten zijn, rare traditie. Ik kan me voorstellen dat je dat na 4 dagen beu bent, heel je haar gaat er van krullen haha.

    Ga je nu in je eentje cultuursnuiven lieven Eva? zo daar kijk ik van op, jij bent ook niet zo van het alleen dingen ondernemen, je lijkt soms een klein beetje op mij. Ik vnd het stoer en ik weet zeker dat het je helpt om straks thuis ook dingen te ondernemen en niet meer afhankelijk te zijn van anderen om iets te doen. En als je echt niet alleen wilt ga ik natuurlijk gewoon met je mee.

    Dikke kus en veel snuifplezier.

    xxxx

  • 15 April 2012 - 20:57

    Renske:

    Oh Eva, ik zie het al helemaal voor me! En ik denk dat het heel aanstekelijk werkt, je gaat gewoon mee doen. Maar na 3 of 4 agen zou het ook mijn neus uitkomen. Ik wens je heel veel plezier bij "het cultuur snuiven" en hoop dat je ons weer met mooie verhalen blij maakt straks. Ben voorzichtig, pas goed op jezelf, maar vooral heel veel plezier! Tot gauw! Dikke kus

  • 16 April 2012 - 19:51

    Joke Vd Valk:

    Hoi Eva,
    Geweldig zo'n nieuwjaarsfeest, gekkenhuis :O daar!! Wat doe jij enorm veel indrukken op tijdens deze trip. Genieten maar en pas goed op je zelf.
    Dikke kus <3 Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 35284

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: