Kanchanaburi en Sangklaraburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eva Veer - WaarBenJij.nu Kanchanaburi en Sangklaraburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi en Sangklaraburi

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 April 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo daaar!

Weer een nieuw verslag vanuit Kanchanaburi. Dat is een mooie stadje ten noordwesten van Bangkok.

Na 4 dagen waterfestivallen was het gelukkig klaar! Ik nam afscheid van Hannas, James en Katy en vertrok in mijn eentje richting Kanchanaburi. De reis ging prima. Toen ik aankwam belandde ik in een ware nachtmerrie! HIER WAS HET WATERFESTIVAL NOG IN VOLLE GANG! Wat betekende dat ik onvoorbereid met al mijn spullen door het gekkenhuis moest. Gelukkig had ik een hele lieve fietstaxidriver die zakken voor me haalde. Dit mocht helaas niet erg veel baten want mijn spullen waren alsnog nat!

Ik werd afgezet in een ernom mooi guesthouse aan de River Kwai. Daar ontmoette ik Courtney, een cannadees meisje. We besloten de komende dagen samen op pad te gaan. Te beginnen met een hele mooie tour rond Kanchanaburi de volgende dag.

Om 8 uur werden we opgehaald door onze Ladyboy guide, wat meteen een leuke dag beloofde! We begonnen met een kijkje bij de Sai Yok Noi waterfalls die door het droge seizoen niet zo heel indrukwekkend waren, maar toch erg leuk om te zien! Daarna gingen we naar het Hell Fire Pass museum. Kortweg een museum over de spoorweg van Birma naar Thailand die is gebouwd in de tweede wereldoorlog. Dat was ontzettend indrukwekkend. Het was enorm schokkend.
Na 3 uur in het museum wat zeker te kort was, gingen we lunchen bij een lokaal tentje. Het eten was heerlijk, maar het voeren van de enorme vissen was veel leuker! Ze hapte zo de stukjes ananas en hete kip van mijn vork! Met volle buikjes reden we naar de Hot Springs. Het water was kei heet! 30, 35 en 45 graden, maar ik heb ze allemaal geprobeerd en het was best lekker als je er eenmaal in was! Tot slot gingen we naar een spoor om daar te genieten van het mooie uitzicht en een stukje met de trein te gaan. We reden tot de Bridge over the river Kwai, waar ook een film van is. Wellicht hebben jullie die gezien, ik niet! We werden naar huis gebracht in een speciale auto zodat we niet nat zouden worden, erg lief!

De dag erna zijn Courtney en ik vertrokken naar een plaatsje dat Sangklaraburi heet. We belandde in de middle of nowhere, maar het was een paradijsje! Zo mooi! We huurde een fiets en fietste naar de langste houten brug van Thailand. We fietsen door naar een tempel en gingen daarna weer terug. Ik was kapot van alle heuvels en de intense hitte! De volgende dag huurde we een kano om vervolgens weer terug te gaan naar Kanchanaburi.

Vandaag vertrek ik naar Changmai en daar zal ik Hannah, Katy en James weer zien! Ik kan niet wachten want ik heb ze stiekem wel erg gemist! Helaas moet ik nog zn 16 uur reizen. Ik vertrek vandaag om half 2 in de middag naar Bangkok. Om 4 uur word ik dan weer gedropt in de Kho San Road om vervolgends van 6 tot 6 in de nachtbus te zitten! Ik heb er zin in... NOT!

Tot snel! xxxxx

  • 20 April 2012 - 05:43

    Carla:

    Hoop voor je dat het watergevecht inmiddels daar ook is afgelopen :-)

    Ben benieuwd wat je van Changmai vindt.

    Veel plezier en ook de bus is een ervaring. Beetje slapen, beetje kletsen en genieten van de indrukken.

    xx

  • 20 April 2012 - 05:46

    Mama:

    Wat leuk dat je Courtney hebt ontmoet en met haar samen avonturen hebt kunnen beleven.
    Weer zo'n lange reis, ik kan me voorstellen dat dat niet echt leuk is, maar daarna zie je je vrienden weer en dat is wel weer fijn!
    Aan de foto's op Facebook te zien, is Thailand wel ontzettend mooi!
    Goeie reis, lieve schat!
    Blijf goed op jezelf passen!
    Liefs, mama xxx

  • 20 April 2012 - 06:36

    Renske:

    Oh Eva, wat zullen een hoop mensen (inclusief ikzelf) jaloers op je zijn! Ik heb de film "bridge over the river Kwai" wel gezien, heb hem hoor, dus als je wilt kijken zeg je het maar. En jij hebt daar gewoon gereden!!!!!!heb je nog foto's gemaakt? De indrukken in je hoofd zul je iig nooit vergeten. Fijne reis nog vrouwke, uitkijken, en ik wacht met smartbop je volgende verslag! Dikke kus

  • 20 April 2012 - 07:15

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Wat heb je al weer veel moois gezien in Thailand, gezellig, dat je Courtney, hebt ontmoet, en dat jullie samen genieten van veel moois, vooral als je ver ver moet reizen is samen leuker dan alleen. Pech,dat je weer in een waterfestival terecht kwam
    Begrijp, dat je het fijn vindt je vrienden weer te ontmoeten
    geniet nog maar, hoor
    Liefs, x
    Tante Tineke.,

  • 21 April 2012 - 14:48

    Tante Sandra:

    Hey Meiske,

    Wat ontzettend knap met zulke hitte een rondje te fietsen, ik zie dat het bij jullie 40 graden is, petje af.

    Waarschijnlijk heb je nu de hele lange busreis gehad, rust maar goed uit en op naar de volgende avonturen.

    Dikke kus xxxx

  • 08 April 2013 - 10:25

    Yvonne:

    Eva,
    Aan welke prijs moet ik denken, voor de dag die jij hebt rondgetoerd in Kanchanaburi.
    Wij gaan er 3 dagen naartoe en willen natuurlijk zoveel mogelijk zien...
    Kanovaren, de hot springs en de watervallen staan ook op ons lijstje.
    Evenals met een bamboevlot raften.
    Heb je een adres voor me om dat zo voordelig mogelijk te doen. We zijn ook nog met 2 kids dusss.
    Ik hoop van je te horen.
    Yvonne

  • 08 April 2013 - 16:09

    Eva:

    Ik durf het niet te zeggen, maar alles is daar goedkoop. Ik heb de trip geboekt vanuit mijn hostel. Ze zeggen dat het goedkoper is om een scooter te huren en zelf te gaan.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 35374

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: