Mijn laatste reisverslag vanuit Azie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eva Veer - WaarBenJij.nu Mijn laatste reisverslag vanuit Azie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Mijn laatste reisverslag vanuit Azie

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Juni 2012 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Het is al een tijd geleden dat ik heb geschreven en ik heb dan ook een heleboel te vertellen! In mijn laatste blog schreef ik dat ik naar Hoi An ging. Hoi An was erg leuk. Het hoogtepunt was de Marbelmountain. Het was een berg vol met tempeltjes hoog in de lucht! Heel erg gaaf! Van Hoi An gingen we naar Hue en van Hue naar Hanoi. Vanuit Hanoi boekte we een trip naar Ha Long Bay via vietnams backpackershostel! En deze trip bleek een van de hoogte punten van mijn reis te worden!

We vertrokken vroeg in de morgen om met de bus naar de haven te gaan, vanuit de haven gingen we met de boot Ha Long Bay in. Ik keek mijn ogen uit, want google maar eens naar Ha Long Bay, dat is PRACHTIG! Het enige minpuntje waren de grote en lange kwallen in het water die soms wel een doorsnee hadden van 30 centimeter en tentakels hadden van 3 meter! Het feest startte op de boot met All day long happy hour! Na een tijdje gingen we lekker zwemmen en daarna werden we naar ons eiland gebracht. We hadden een prive eiland met wit zand en een jungleachtige omgeving tussen de hoge mooie rotsen. Die dag deden we niets anders meer dan feesten. De volgende dag hadden we een sportdag! Ik ging wakeboarden en ik kwam zowaar ook overeind! Ik was zo trots op mezelf en het was zo ontzettend gaaf! Na het wakeboarden ging ik rotsklimmen. Dit was enorm zwaar en dood eng! Ik was goed onderweg toen ik viel en niet meer verder durfde vanwege mijn trillende en pijnlijke handen! Nu heb ik al 3 dagen spierpijn haha!
Savonds hadden we weer een topfeestje! Het opstaan de volgende morgen om 7 uur in de ochtend was dus ook niet zo leuk en iedereen was brak en katerig! Maar het was het dubbel en dwars waard! 3 TOP dagen!

Gisteren ben ik naar het lijk van Ho Chi Minh gegaan. Dat was ook erg bizar. Toen we aankwamen bij het gebouw stond er een enorme rij met vooral Vietnamezen. Die ging gelukkig snel en eenmaal binnen moest ik mijn tas laten checken en moesten we onze schouders en knieen bedekken. Toen dat allemaal goed was mochten we verder in een volgende rij die leidde naar een nieuwe check. Een body scan en opnieuw werd mijn tas gechecked. Vanaf daar werden we 2 aan 2 in de volgende rij gestuurd. Overal liepen mannetjes om te controleren of we wel 2 aan 2 liepen! Uiteindelijk kwamen we bij een gebouw. Daar mochten we niet meer praten. We kwamen in een donkere kamer met in het midden een glazen kist. Hij leek wel sneeuwwitje gemaakt in Madame Tussauds! We mochten niet stoppen om goed te kijken dus na zn 20 minuten wachten, hadden we 30 seconden om hem te zien! Heel bizar! En blijkbaar is het elke dag zo druk!

Vandaag vlieg ik naar huis! Ik voel me ontzettend raar, maar ik heb er ook zin in! Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien! Tegelijk kan ik ook niet wachten om terug te gaan naar Azie!

De reis begint al meteen spannend want de online check in stuk dus ik ga maar op de bonnefooi naar het vliegveld. Geen idee waar ik heen moet want ik heb NIETS! Maar, dat komt allemaal wel goed! Het is tijd om mijn tas in te pakken en uit te checken voor de laatste keer...

Tot snel allemaal!

  • 24 Juni 2012 - 07:23

    Carla:

    Wat is die tijd gevlogen he? Fijn dat je nu weer thuis komt. Al is het hier echt pokke weer!

    Snap helemaal wat je bedoeld met terug naar Azië. Maar kom eerst maar weer lekker thuis.

    Goede reis en hoop toch nog een laatste blog van je reis en thuiskomst te lezen als afsluitertje. Ben namelijk erg nieuwsgierig hoe het nu op het vliegveld is gegaan.

    xx

  • 24 Juni 2012 - 08:26

    Joke Vd Valk:

    Goede reis gewemst en alvast welkom thuis! IK hoop je snel weer te zien, ik heb genoten van je mooie reisverslagen/foto's.

  • 24 Juni 2012 - 08:47

    Mama:

    Goeie reis, lieve Eva! Morgen om deze tijd heb ik je al in mijn armen.... xxx

  • 24 Juni 2012 - 09:04

    Papa En Cora:

    Och meisje, kan niet wachten om je op schiphol weer in mijn armen te sluiten. Ik vindt het minstens net zo spannend als jij. begrijp dat je je reis heb afgesloten met een groot feest. gelijk heb je !! nou ik zie je morgen weer !!!
    liefs en XXX jes van
    Papa en Cootje !!!

  • 24 Juni 2012 - 09:20

    Renske:

    Hoi Eva, je laatste verslag.......voorlopig! Als ik zo lees hoe je genoten hebt zul je vast nog wel terug gaan en ons weer voorzien van die heerlijke spannende verhalen. Ik heb idd gegoogled op Ha Long Bay, dit ziet er uit als een plaats die in mijn gedachten goed door zou kunnen gaan als het paradijs!
    Voor de rest wens ik je een hele goede reis, ook het laatste stukje uitkijken! Dikke kus

  • 24 Juni 2012 - 14:30

    Ellen De Bever:

    Heee Lieverd!

    Wat ontzettend gek dat jou avontuur er nu intussen ook al weer op zit! Ik ben blij dat je nog zoveel mooie dingen hebt gezien en meegemaakt! Ik weet precies hoe je je nu voelt, snap dat je erg veel zin hebt om weer naar huis te komen!

    Ik wens je een hele fijne reis en tot in Nederland! Heb onwijs veel zin om je weer te zien en je foto's van de laatste tijd te bewonderen en we gaan natuurlijk herinneringen ophalen!

    Dikke kus.

  • 24 Juni 2012 - 19:29

    Nog 1x Tante Sandela:

    Ha liefste liefste Eva,

    Nu zit je al in het vliegtuig. Ik zal heel de nacht aan je denken, morgen kom ik een appeltaatje eten. Kan haast niet meer wachten.

    Hopelijk kun je nog een beetje slapen in het vliegtuig.

    Dikke kus en ik hou van je schatje

    Tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 35296

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: