Tourtje Bali! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu Tourtje Bali! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Tourtje Bali!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Februari 2012 | Indonesië, Bali

Hallo daar lieve volgers uit het koude kikkerlandje!

Dit weekend zijn we met Irma en haar vriend Tommy op tour geweest door Bali. Tommy is guide dus hij heeft ons alles verteld en heel veel mooie plekken in Bali laten zien! Een hele hoop om over te schrijven dus!

Zaterdagochtend vertrokken we vroeg om naar een Barong dans te gaan kijken. Dat is een typisch Balinese dans met mensen in erg mooie kostuums! De show duurde een uur en werd volgens ons wel een beetje langdradig. De show was namelijk compleet veranderd om toeristen te lokken. Zo zaten en seksistische stukken in en werden en continue grapjes gemaakt. Opzich wel leuk, maar een goed beeld van de dans heb ik nu dus nog niet!

Daarna gingen we naar een plaatsje waar ze zilver met de hand bewerkten, een typisch balinees huis en naar een plaatsje waar ze hout met de hand bewerkten! Allemaal erg mooi en leuk om te zien!

Toen we daar klaar waren werd het pas echt mooi! We gingen richting de bergen. We reden naar een vulkaan waar een vulkaan in zat. De ene vulkaan had een krater van 12 kilometer doorsnee en daarin was een nieuwe vulkaan ontstaan. Dat gaf een ontzettend mooi uitzicht. Daar hebben we lekker van zitten genieten onder het genot van een lekkere lunch! Heeeerlijk!

Ook hebben we verschillende tempels gezien vandaag. Zo hebben we de Holy spring tempel gezien waar in het midden van de tempel een heilige bubbel te zien was! Erg mooi! We hebben ons daar lekker gewassen in het 'heilige' water, daar zouden we namelijk een mooie huid van krijgen! Helaas zie ik er nog niks van! Wat wel grappig was, was dat er daarna zn 20 man met ons op de foto wilden! Erg bizar. De mensen vonden onze blanke huid zo bijzonder dat ze kei dure foto's lieten afdrukken met ons erop! Ik vond het wel erg grappig en voelde me net een fotomodel!
Ook gingen we naar de Elephent cave. Een tempel in een grot! Die was van buiten erg mooi maar van binnen heel simpel en klein! En het was bloedheet daar binnen! Er om heen was erg mooie natuur. Er waren ook nog wat brokstukken verborgen tussen de watervallen. Toen Loui en ik wilden gaan kijken, kwam er een kleine man en die pushte om verder te klimmen. Hij dwong me zowat om op de stenen te klimmen en achter hem aan te komen. Het was zo eng want de man zag er echt vies en ranzig uit! (foto staat op facebook) We konden er wel om lachen, maar ik krijg nog steeds de rillingen als ik naar het gebit van die man kijk!

Na een lange dag hebben we nog eventjes wat geshopt in Ubud! Ik had heel wat verwacht van dat stadje omdat het bekend staat als het kunstenaarsdorp, maaaaar het ziet er gewoon hetzelfde uit als de rest van Bali. Alle straten zijn hier namelijk hetzelde! Je kunt wel goed shoppen in Ubud!

Zondag zijn we weer lekker vroeg op pad gegaan. Deze keer begonnen we met een tempel. Mooi en leuk, maar ook de tempels lijken allemaal wel op elkaar. Ook hebben we nog de tempel BIJ het meer en de tempen IN het meer gezien. Heel erg mooi!

Ook vandaag gingen we weer de bergen in. Deze keer gingen we kijken naar de Twin Lake. Ook weer een erg mooi uitzicht. Daar kregen we van Irma een gebakken banaan met kaas en chocolade! We wilden het in eerste instantie echt niet eten want het zag er super ranzig uit en het klonk ook nog eens vies, maar je raadt het al.. KEI LEKKER! Tijdens het smikkelen kwamen er twee mannen aan met verschillende dieren! Dat wilde ik wel eens zien dus na goed afgedongen te hebben kregen we een fotoshoot met een leguaan, een slang, een kameleon en een vleermuis! GAAF!

Daarna gingen we naar the monkey forest! Op de parkeerplaats kwamen we al een hele hoop met apen tegen. Erg schattig! Met een gids werden we naar het park geleid. Daar liepen te apen OVERAL! We hadden wat pinda's gekocht dus de aapjes kwamen lekker uit onze handen eten. Ook liet de vrouw ze op ons schoot en op ons hoofd zitten! Ook weer een super gave ervaring! We zagen overal kleine baby aapjes, super super lief!

Na de monkeyforest zijn we naar Tanah Lot gegaan. Daar hebben ze een hele mooie zonsonderdag als het weer mee zit en wij hadden geluk! De zondsondergang was geweldig! Ook kun je er leuk shoppen! Toen de zon onder was hebben we nog een dans gezien. Het is een speciale dans waarbij de muziek wordt verzorgd door een stel zingende mannen. Ze maken dit soort geluiden: tjikke tjakke, tjikke tjakke aaaah ooeee! Soms een beetje lastig serieus te nemen dus!

Helaas ben ik zondag een beetje ziek geworden en ben ik dat nu nog. Ik ben wel naar Skoebidoo gegaan, maar heb veel last gehad van mn buik en hoofd. Ook is Ellen vandaag aankomen! Jeeeeej! Nu gaat het feest echt beginnen!

Ik heb foto's op facebook gezet! Ben erg benieuwd wat jullie er allemaal van vinden dus laat maar heeeeel veel reacties achter!

Ik mis jullie ontzettend, maar heb het wel enorm naar mijn zin! Tot over 3 maanden! Er zijn al twee weken om! Snel he? Voor mij wel!

xxxxx

  • 27 Februari 2012 - 13:46

    Mama:

    Wat een mooie verhalen weer...
    2 Weken alweer... de tijd gaat inderdaad snel.
    Ik hoop dat je snel weer beter bent!
    Wij missen jou hier ook heel erg, hoor!

    Dikke kus van mama X

  • 27 Februari 2012 - 15:06

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Alweer een reisverslag, je moeder heeft gelijk, dat je best een boek kunt schrijven, ben er benieuw naar
    Vorige keer had je 2 dezelfde reacties van mij, dat komt, omdat ik niet goed weet of ze weg zijn, en natuurlijk even geduld moet hebben
    voordat ze bij je zijn.
    Ben je alweer wat opgeknapt? ik was zondag ook nogal ziek, maar nu gaat het wel weer
    Het allerbeste hoor
    Groetjes ook aan Louwie xx

    Tante Tineke.

    .
    .
    .

  • 27 Februari 2012 - 15:55

    "ome" Willem :

    time flies, when you're having fun. Leer nog wat massage-technieken, want mijn nek zit flink vast. Zij weten daar wel raad mee. Dan mag je mij even onderhanden nemen. Tot die tijd: geniet daar met volle teugen en laat ons meedelen in jouw avonturen e.d.. groeten van de Valkies

  • 27 Februari 2012 - 18:17

    Renske:

    Oh Eva, wat een ervaringen doe je daar op, geweldig! Wat er ook voor de rest gebeurt, dit pakt niemand je meer af. Ik zou héél graag de foto's willen zien, zal je even opzoeken op facebook, dan moet he me wel accepteren. Veel plezier nog, en voor nu beterschap vrouwke!

  • 27 Februari 2012 - 20:21

    Dennie Beune:

    Indrukwekkend hoor!

  • 27 Februari 2012 - 20:28

    Lotte:

    Wauw, ik ben zo jaloers op jou hè !! xx (:

  • 28 Februari 2012 - 20:56

    Pauline Van De Vijve:

    Via Wout kan ik nu je reisverslag volgen. super leuk wat jullie meemaken. kus voor jullie twee lieverds. Moet nog even wennen aan dit systeem, maar ga jullie volgen. groeten van Einar en Pauline

  • 28 Februari 2012 - 21:44

    Wout En Cora:

    Hallo moppie,
    AL ik je reisverslagen leest komen er ook bij mij weer de herinneringen weer boven. Want de er zitten veel plaatsen bij waar wij zelf ook geweest zijn. De foto's zijn prachtig sommige ook erg grappig. Je kan in ieder geval goed zien dat jullie het goed naar jullie zin hebben.
    Leuk hoor ! Heb de link naar je reisverslag ook aan Pauline en Einar doorgegeven. Ze vindt het leuk om te lezen . Fijn dat je het zo naar je zin hebt bij Skoebidoe. Leuk dat ook Ellen nu op Bali is. Wachten weer ( on-) geduldig op het nieuwe verslag.
    Liefs en Groetjes,
    Papa en Cora XXX
    Ps. : WE MISSEN JE HEEL ERG !!

  • 01 Maart 2012 - 18:15

    Sandra Tim Rub Mich:

    Hey lieve Eva,

    Wat een verhalen, leuk om te lezen wat er op de foto's allemaal te zien was. Fijn dat die meneer julli ehet eiland wil laten zien, zo kom je tenminste nog ergens. Ik vind wel dat je lef hebt hoor, met zo'n enge man meelopen en met al die enge dieren op de foto.

    2 weekjes zijn er al voorbij, voor jou snel gegaan maar ik vind het toch echt lijken of je al 6 weken weg bent.

    Wie is Ellen? Heb ik nog nooit iets over gehoord. Jij vindt het gezellig dus het zal wel goed zijn.

    Nou popje geniet nog maar lekker door en we zien je foto's en reisverslagen weer met verlangen tegemoed.

    Love you xxxxxx tante Sandra
    Niet heel ziek worden hoor! xxx Timo
    Eva is heel lief, xxx Ruben
    Heel veel hartjes naar Eva, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Michel (hij heeft ze zelf getypt voor je)

  • 05 Maart 2012 - 20:29

    Bart:

    Hier een berichtje van je liefste oom (?!?).
    Sorry dat ik je niet eerder schreef, maar gisternacht om 00.45 teruggekomen van onze wintersport in Turkije, kan je je waarschijnlijk niks bij voorstellen gezien de temperaturen daar, Je verslagen geven aan dat je het bar naar de zin hebt en dat je eigenlijk ervaart dat je met een stuk minder luxe toch een tevreden mens kan zijn. Je kan een hoop foto's maken maar de indrukken die je opdoet, de lesse over je zelf zijn vaak nog veel waardevoller, en zeg nou zelf, zo'n reis relativeert een hoop van onze alledaagse problemen.
    Ik wens je een hoop vertier, indrukken, ervaringen toe, en ik zal je verslagen met veel plezier blijven lezen

  • 06 Maart 2012 - 19:36

    Pauline Van De Vijve:

    He lieve meisjes,
    Hoe is het met de dames. Zo te horen en te lezen is dit vooralsnog de reis van jullie leven. leuk hoor dat jullie dit zo samen kunnen en mogen beleven. We wachten met spanning op het volgende reisverslag van Eva. Wat kan je goed schrijven Eva. Veel plezier.
    Dikke kus van ons allemaal Einar en Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 35286

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: