Dag Bali! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu Dag Bali! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Dag Bali!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Eva

08 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Daar ben ik eindelijk weer! Ik wil jullie eerste bedanken voor de leuke reacties! Ik vind het zo leuk om te horen hoeveel mensen mijn reisverslagen lezen en met smacht wachten op een nieuwe!

Vandaag heb ik mijn backpack ingepakt! In iedergeval, dat heb ik geprobeerd. Helaas past niet alles erin! En nee, ik heb niet eens veel gekocht! Loui had hetzelfde probleem! Morgen vertrekken we naar de villa van Ellen! Daar gaan we een weekendje lekker relaxen zodat we maandag goed uitgerust naar Java kunnen vertrekken. Morgen gaan we onze prikken halen en daarna naar het strand. Zaterdag gaan we op stap in Kuta Beach! Kan niet wachten! En zondag is om lekker te zwemmen in het zwembad van Ellen!

Maandag brengt de driver van Ellen ons naar Denpasar (Luxe!!!!) Daar moeten we wachten op een bus die ons naar Gillimanuk zal brengen. Vanuit Gillimanuk pakken de pont naar Ketapang. Vanuit Ketapang gaan we met de trein naar Probolingo. Daar hebben we een hotelletje geboekt voor 3 nachtjes. De eerste dag rusten we even lekker uit van de reis en gaan we opzoek naar een organisatie waarmee we de Bromo kunnen beklimmen! De dag erna gaan we dus de Bromo beklimmen om vervolgens verder te reizen naar Surabaya! Vanaf daar moeten we onze reis weer verder gaan plannen!

Ik besef me nu pas dat het al bijna twee weken geleden is dat ik het vorige verslag schreef! Zo snel gaat de tijd! Maandag zit de eerste maand er al op! Dat is leuk, maar betekent ook dat we afscheid moeten nemen van de leuke mensen die we nu om ons heen hebben. De laatste werkdag op Skoebi-do zit er op en zometeen moet ik toch echt afscheid gaan nemen van Irma.

Afgelopen week hebben we nog een tour gedaan met Tommy en Irma.We hebben de Git Git watervallen gezien! Erg mooi, maar het regende dus ook erg nat! Daarna zijn we naar Lovina Beach gegaan waar we de zee op gingen om dolfijnen te spotten. Helaas bleek achteraf dat de man ons had genaaid, want dolfijnen zijn er NOOIT overdag. Het dolfijnen hotel was ook vol, dus geen dolfijnen gezien! Dat was wel even een domper, maar gelukkig gingen we daarna lekker zwemmen in de Hot Spring. Een warm zwembad met speciaal water met iets uit de vulkanen! We waren helemaal oranje toen we uit het water kwamen en het water was groen! Heel maf! Het was weer een erg gezellige dag!

Woensdag zijn we naar Sjake-Tari-Us geweest. Dat is een verblijf voor geestelijk gehandicapte opgezet door een Nederlandse man. Ik had hem in Nederland al ontmoet en hij vond het erg leuk dat we kwamen! Het was erg groot en zag er leuk uit. Er waren helaas weinig kinderen omdat het regende die dag. Het was leuk om te zien hoe de kinderen les kregen en hoe ze hier omgaan met geestelijk gehandicapten. Thijs, de eigenaar, vertelde ons veel over de kinderen hier. Ze worden vastgeketend aan de muur en opgesloten in schuurtjes omdat de ouders zich schamen voor hen. Het is echt een vreselijk idee en ik ben blij dat ik dat niet heb hoeven zien.

Ook zijn we afgelopen weken een paar keer op Echo Beach geweest. De favoriete plek van Ellen. Het is een erg gezellig strand met veel surfers en wat gezellige restaurantjes. Ellen heeft ons deze week ook haar villa's laten zien! Wat een bakken van huizen! Respect voor Hans die ze zelf heeft ontworpen!

Vanaf nu wordt het lastig voor mij om op internet te komen, dus sorry als het een tijdje duurt voor ik weer een nieuw verslag schrijf! Ik houd jullie zo goed mogelijk op de hoogte en jullie mij hoop ik ook! Blijf reageren!

veel kusjes voor jullie alle! xxxxx

  • 08 Maart 2012 - 12:07

    Ilse:

    Foto!! Ik wil jou graag zien als oranje smurf :D
    Super veel plezier met je volgende trip ^^
    Dikke kus (k)

  • 08 Maart 2012 - 12:10

    Alexandra:

    Oee Eef, klinkt echt super leuk allemaal! Ik hoop dat het in Java net zo leuk wordt als hoe je het tot nu toe hebt gehad :D
    De foto's zijn ook echt super nice! Ik ben stiekem een beetje jaloers :$
    tot snel liefie! xxxx

  • 08 Maart 2012 - 12:20

    Claudia Schneider:

    hey leuk weer wat je gelezen te hebben.
    En wat verschrikkelijk dat die kinderen vastgeketend worden ondat de ouders zich schamen. Ik kan het me niet voorstellen dat ik me kinderen op sluit omdat ze een beperking hebben.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag

    xxxxx

  • 08 Maart 2012 - 12:41

    Mama:

    Hey Eva, nou gaat het echt gebeuren.... Tot nu toe zat je nog redelijk 'beschermd en veilig' met lieve mensen die voor je 'zorgden', maar vanaf maandag ben je op jezelf aangewezen. En op elkaar natuurlijk. Proeven van de vrijheid, zelfstandig, avontuur. Pas goed op jezelf en op elkaar!
    Heel veel liefs van mij. Ik mis je! xxx

  • 08 Maart 2012 - 13:32

    Lotte Vermeulen:

    Super gaaf verslag weer Eef! Echt heel leuk dat je daar zooo veel gezien hebt in die maand tijd!! Na een maandje lekker veel bezichtigen en 'werken', komen nu NOG twee maanden vol verrassingen! Best heftige reis trouwens nog naar Java! Hoop dat het allemaal goed gaat en ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag! We houden contact via whatsapp hihi!
    Kussieee!

  • 08 Maart 2012 - 19:07

    Joke:

    Wat heb jij al veel gezien en gedaan zeg! Nu op naar Java voor nog meer avonturen. Geniet ervan! xxx

  • 08 Maart 2012 - 22:02

    Renske:

    Hoi vrouwke, heerlijk om weer een verslag van je te krijgen, ik kijk er idd iedere keer naar uit! Vond het nu al lang duren, maar ik heb er alle begrip voor. Al die leuke, mooie, aparte dingen die jullie meemaken, geweldig! Wat een super ervaring, dit kan niemand je ooit nog afnemen!! Afgelopen zondag was je moeder nog hier, en hadden we het erover dat je per foto mooier, rustiger en relaxter overkomt. Omdat Katinka destijds ook naar het buitenland ging, zitten wij als twee moeders die precies weten wat de andere voelt, met elkaar te praten. Het doet je moeder ontzettend goed om te zien hoe je daar opleeft, zij leeft daar ook van op. En ze heeft er zoveel zin in om voor jou straks een prinsessenkamer klaar te hebben ;-) bij wijze van spreken dan hé! Geniet van het nu vrouwke, dit is een periode die je nóóit meer vergeet, en door de mooie verhalen eb foto's wij ook niet! Groetjes en een dikke kus van mij!

  • 08 Maart 2012 - 22:18

    Ilse Koot:

    Heerlijk om je verslag te lezen!
    Ga vooral door het zo ontzettend te genieten, dan gaat de tijd snel, maar wordt hij ook nooit meer vergeten!

  • 09 Maart 2012 - 08:01

    Iris De Vries:

    Hey Eva, Ik ben een vriendin van je moeder, we hebben elkaar al eens ontmoet. Wil je even laten weten dat ook ik het heel leuk vind om je reisverslagen te lezen. Geniet er van!

  • 09 Maart 2012 - 09:13

    '"ome"Willem:

    leuk om te lezen, ik krijg er ook een vakantiegevoel van { doet me aan de vakantie Suriname denken} Alles zo mooi en anders. Geniet met volle teugen, maar ik denk dat het nu echt gaat beginnen Succes met plannen en maak mooie foto's zodat jij en wij daar later nog van kunnen {na}genieten. Groeten aan Louise

  • 10 Maart 2012 - 10:22

    Wout & Cora:

    Hoi moppie,
    De laatste daagjes op Bali lekker relaxen in de villa met Ellen. En dan gaat het backpacken pas echt beginnen. Is dat in een dag te doen naar Probolinggo ? Het is iniedergeval een heel avontuur wat je tegemoed gaat. Van uit een redelijk beschermde omgeving op weg naar het onbekende. Afwachtend wat je allemaal gaat meemaken. Spannend hoor ! Ook voor ons ! Laat je wel regelmatig wat horen ! Al is het maar een klein berichtje via je telefoon als je geen internet hebt. Zo dat we weten dat het allemaal goed gaat ! ( de bezorgde ouder weer )
    De Bromo is prachtig. Vanaf een andere berg heb je daar een prachtig uitzicht en als je mazzel hebt ook een prachtige zonsopkomst. Weet niet of jullie naar het zelfde Bromo hotel gaat als waar wij hebben gezeten maar dat was niet geweldig. Klam, vochtig en schimmelig. En als je daar eten besteld moet je ook even aan de onderkant van je eten kijken. ik had daar een hamburger besteld en die zag er van boven goed uit maar van onder was hij helemaal zwart. Maar ja, je moet het zelf maar gaan beleven. Ben benieuwd hoe dat backpacken gaat bevallen en of die trein reis zo mooi is als ik gehoord heb. Door de bergen en langs de sawa's schijnt prachtig te zijn. Ook schijnt het druk maar heel gezellig te zijn in zo'n trein. Mensen reizen daar met huiis dieren en klein vee in de trein. en onderweg wordt er gekookt en gegeten. Ben erg benieuwd naar je volgende reis verslag.
    Nou meiden, zet hem op ! Zorg goed voor elkaar . Let goed op ! Mis de trein niet, wat ik denk niet dat je een half uur later de volgende kan pakken! hi hi... succes .... Kusje en knuffel ook voor Louise natuurlijk !
    groetjes,
    Papa en Cootje


  • 10 Maart 2012 - 10:26

    Wout:

    Jeetje wat een lange reactie weer ! hi hi ...moet ik toch eens wat korter houden ! ..... XXX .....
    Groetjes,
    papa

  • 12 Maart 2012 - 21:47

    Tante Sandra:

    Hey Eefje,

    Ik hoorde van mamma dat het allemaal net even iets anders loopt dan gepland. Hopelijk komt het goed met Loui en kunnen jullie snel al je plannen uit gaan voeren.

    Sterkte meissie en beterschap aan Loui.

    Groetjes

  • 12 Maart 2012 - 22:07

    Pauline Vd Vijver:

    Lieve Eva, Zoals ik van lowie heb begrepen vertrek je morgen naar een eiland met een andere rugzaktrekker. Van je vader begrijp ik een man/ventje??
    hou je wel contakt met Louise en Ellen?
    Zal allemaal best goed komen met Louise en hoop dat jullie samen lekker naar Java kunnen vertrekken. Alle vertrouwen in je en jullie samen. wijsheid toegewenst. knuffel en een omhelzing lieve groet Einar en pauline

  • 12 Maart 2012 - 22:13

    Pauline Vd Vijver:

    vergeet je helemaal optimaal plezier toe te wensen. kus Einar en Pauline

  • 17 Maart 2012 - 07:43

    Miriam:

    Wat een belevenissen als je al je verhalen achter elkaar leest. Het is leuk om te lezen, zo genieten er heleboel mensen met je mee.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Geniet van je reis en zorg voor voor elkaar en voor je zelf.
    doeidoei.

  • 18 Maart 2012 - 15:58

    Pauline/einar:

    hoi Eva en louise,
    Wat heerlijk dat jullie nu samen op java zijn. We zijn natuurlijk weer het erg benieuwd wat jullie daar allemaal weer gaan mee maken. Geniet ervan
    Knuffel voor jullie alletwee. Liefs Einar en Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 35445

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: