Skoebidoo! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu Skoebidoo! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Skoebidoo!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Februari 2012 | Indonesië, Bali

Het is drie dagen geleden dat ik heb geschreven, maar ik heb het idee dat ik een heel boek kan schrijven over de afgelopen tijd.

Het meest bizarre vind ik de manier van naam geven hier op Bali. Wanneer je hier een kind krijgt kun je kiezen uit 4 namen. Als je nog een kind krijgt kun je kiezen uit 3 namen. Bij je derde kun je kiezen uit 2 namen en je vierde kind heet sowieso: katut. Mocht je nou ook nog een 5de kind krijgen begint het rijtje weer van voor af aan. Alle mensen heten hier dus hetzelfde! Bizar he?

Zondag zijn we naar de kerk geweest. We moesten onze knieen en schouders bedekken had Irma gezegd. Het jammere is dat wij lange broeken en echt korte broekjes hebben, maar niets daar tussenin. Ook was de kerk dichtbij had Irma gezegd dus wij stonden netjes op tijd met een lange broek en wandelschoenen klaar. Een voor een kwamen de vrouwen naar buiten en allemaal even mooi en netjes aangekleed. Wij schaamden ons dood in onze pauperoutfits! Toen we wilde gaan, reed Irma de scooters voor! Dat was even schrikken! Ik had me ingesteld op lopen! Ik moest er toch een keer aan geloven, maar ik vond het dood eng! Gelukkig mocht ik bij Irma achterop want Louise moest bij haar dochtertje van 13. Eenmaal bij de kerk aan gekomen liep iedereen in mooie nette en BLOTE kleding! Pff, zweten voor niets dus! De kerk zag er van buiten mooi uit, maar van binnen was hij gewoon lelijk. De mis bleek ook te lijken op een Nederlandse mis. Dat uur/anderhalf uur leek dus wel een eeuw te duren!

Na de kerk ging ik boodschappen doen met Irma. Erg gezellig. Irma is geweldig voor ons! Ze doet alles voor ons en helpt ons met alles wat we vragen.

Aan het einde van de middag zijn we met Irma, haar dochtertje, haar vriend, haar vader, haar zus en de zoon van haar zus naar het strand gegaan. We beginnen op Berawa beach om te zwemmen en zijn toen met zn drietjes naar Echo beach gelopen! Erg mooi om te zien want de zon ging langzaam onder. Er was een deel van het strand dat zwart zand had. Dat vond ik erg bizar om te zien omdat het van bruin ineens overging in zwart en alleen op die ene plek!

Vandaag was mijn eerste dag bij Skoebidoo! Ik heb gekozen voor de babyklas. Daarin zitten kinderen van 1 tot 2. Er is ook een klas van kinderen van 2 tot 3 en morgen ga ik naar de klas met kinderen van 3 tot 5. In die klas zitten 2 'speciale' kinderen. Ze willen graag dat ik de kinderen observeer! Van een jongen weten ze niet precies wat hij heeft en de vraag was of ik er misschien raad mee wist! Gaaf he!
De baby klas vond ik erg leuk, maar ook frustrerend omdat ik niet kan communiceren met de baby's. Er was een lastig jongetje waarvan de leiders ook niet zo goed weten wat ze met hem moeten doen. Ik wilde heel graag met hem aan de slag, maar de technieken die ik op school heb geleerd kan ik niet toepassen omdat ik niet met hem zelf kan praten. De kinderen zijn echt super schattig en erg leuk, maar ik ben blij dat ik naar de grotere mag. Zij spreken wel
Engels!

Ze vinden het hier allemaal grappig dat ik brood eet! Alle groepsleiders hebben vandaag aan me gevraagd wat ik had meegebracht en lachtte toen ik zei dat ik brood had! Morgen krijg ik RIJST MET KIP!

Verder mis ik carnaval heel erg! Ik lees en zie al jullie leuke berichten! Ik hoop dat jullie allemaal een top caranval hebben/hebben gehad!

Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik vind het echt tof dat jullie me volgen! Ook mensen die ik eigenlijk niet of nauwelijks ken die me volgen! TOP! Blijf reageren en tot typs!
xxxxxx

  • 20 Februari 2012 - 14:02

    Mama:

    Wat een mooi verhaal weer!
    Goed idee, een boek schrijven... Van wie heb je dat toch? :)
    Ik ben blij dat jullie Irma hebben, wat een rijkdom voor jullie.
    Ik heb hier een fantastische carnaval, maar ik mis jou ontzettend! Ik krijg hier ook veel leuke reacties van mensen die jou of mij volgen op Facebook.
    Veel plezier vanaf hier!
    Dikke kus, mama X

  • 20 Februari 2012 - 14:46

    Tante Sanderaaaaaa!:

    Hey,

    Leuk om te lezen dat je het werken zo leuk vind, hopelijk blijft dat zo. Jammer van de carnaval he troeleke maar volgend jaar is het weer carnaval en deze kans kreeg je maar 1 keer in je leven, dus niet rouwig om zijn gewoon van genieten.

    Ik vroeg aan Michel wat ik tegen Eva moest zeggen en hij zei een hartje en ik moest zeggen ik hou van jou, lief is t'ie he.

    Groetjes en kusjes voor jou, dag schatje

  • 20 Februari 2012 - 19:01

    Oma:

    hoi Eva
    Je hebt weer veel meegemaakt lees ik.Fijn dat je wat je hebt geleerd op school misschien wel wat toe kan passen daar,ik ben benieuwt.Moesten jullie mee naar de kerk of wilde je dat zelf?Wel lekker dat je naar het strand kan als het zo warm is.Maar waar komt het zwarte zand vandaan?Zorgen jullie zelf voor je eten?of eten jullie bij Irma?Geniet nog maar lekker van je vakantie
    en je kindertjes.
    groetjes en een dikke kus van oma en opa xxx

  • 20 Februari 2012 - 21:07

    Renske:

    Oh Eva, ik zie het gewoon voor me! Kun je foto's maken of mag dat niet? Prachtige zonsondergang, kindertjes die je iets mag leren, ben zo benieuwd! Gauw weer schrijven, ik kijk er naar uit!! Groetjes

  • 20 Februari 2012 - 23:12

    Wout & Cora:

    Hoi Eva,
    Leuk vehaal weer kijk er telkens weer naar uit. Leuk dat je aan iemands naam kan zien hoeveel broerd en / of zussen er zijn ! Cora is benieuwd of de rijst met kip net zo lekker is als de HOT WINGS thuis. Fijn dat je skoebidoe zo leuk vindt en inderdaad wel een uitdaging om te werken met die kinderenin wat lastig zijn. Kun je de theorie van de afgelopen anderhalf jaar eens in de praktijk brengen. Fijn dat je zo geniet van de omgeving en de natuur ! de stranden zijn inderdaad prachtig. Doe Louise de groetjes van ons en zorg goed voor elkaar. Geen ruzie maken bij het doen van een spelletje Hally Gally . ..hi hi .. Groetjes en XXX-jes,
    Wout & Cora

  • 23 Februari 2012 - 12:50

    Henkiespenkie:

    Dus op Bali zou Brammetje nu Prins Katut genoemd worden? Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes van ons

  • 23 Februari 2012 - 14:44

    Bart Enzo........:

    Wat een leuke reisverslagen.
    Als baby's huilen is dat vaak omdat ze last van maag of darmpjes hebben. Bij ons vaak voedselintollerantie of snel een leeg buikje. Bij dat laatste helpt johannes broodpittenmeel of rijstebloem door de melk. Bij het eerste is de zoektocht lastiger. Ik wens je succes en ook heel veel plezier!! Groetjes Donita

  • 23 Februari 2012 - 16:35

    Claudia Schneider:

    hey eva wat een mooi verslag weer heel veel plezier xx

  • 25 Februari 2012 - 16:48

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Wat weer een leuk verslag!!
    Fijn, dat je aan het werk bent, ik vond de babys wel leuk, maar kreeg alle leeftijden, Ik ben net terug van een midweek, erg gezellig, maar af en toe vermoeiend, we gingen naar,het ondergrondse museum, op de Hoge Veluwe, en naar de dierentuin in Arnhem, naar de boes-boes, ook onder de grond, langs de oceaan, en duiken maar als we dan terug kwamen in het hotel, konden we bij de openhaard zitten in een luie stoel, en werd er voor een heerlijke maaltijden gezorgd.Ik denk, dat het jou wel lukken zal om het jongetje aan de praat te krijgen ik wens je er susses mee.
    Lieve groeten.
    Tante Tineke.,

  • 25 Februari 2012 - 16:48

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Wat weer een leuk verslag!!
    Fijn, dat je aan het werk bent, ik vond de babys wel leuk, maar kreeg alle leeftijden, Ik ben net terug van een midweek, erg gezellig, maar af en toe vermoeiend, we gingen naar,het ondergrondse museum, op de Hoge Veluwe, en naar de dierentuin in Arnhem, naar de boes-boes, ook onder de grond, langs de oceaan, en duiken maar als we dan terug kwamen in het hotel, konden we bij de openhaard zitten in een luie stoel, en werd er voor een heerlijke maaltijden gezorgd.Ik denk, dat het jou wel lukken zal om het jongetje aan de praat te krijgen ik wens je er susses mee.
    Lieve groeten.
    Tante Tineke.,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 35443

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: