Echte meisjes in de jungle! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Veer - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 April 2012 | Thailand, Bangkok

Dames en heren, welkom bij een nieuwe aflevering van RTLBoulevard, met vandaag een speciale uitzending voor de nieuwe winnaares van Echte meisjes in de Jungle. Na Britt mag ook Eva zich gelukkig prijzen met deze titel, focking vet!

We zette haar in een jungle voor 2 dagen en stelde haar bloot aan wat moeilijke beproevingen en een tikkeltje bedrog. De winnares toonde een ontzettend veel doorzettingsvermogen en een positieve gedachte gang waar je u tegen zegt! Ook Eva heeft geen half miljoen gewonnen, maar is wel in het bezit van trots en rust!

Hier spreekt onze winnares:

Het begon allemaal met het feit dan James te ziek was om met mij mee de jungle in te gaan. Na lang twijfelen en met aandringen van James besloot ik toch te gaan. Ze verzekerde mij een groep van minstens 6 mensen en een guide die goed voor me zou zorgen. Toen de auto de volgende dag aan kwam, bleek al snel dat dit niet het geval was. Ik zat in een groep met maar liefst 3 mensen. 2 mannen van eind 20 en een vrouw die mijn moeder had kunnen wezen. Tot overmaat van ramp stopten we op een marktje waar ik een hele leuke groep backpacker van mij leeftijd zag die precies hetzelfde gingen doen, maar dan net iets anders. Same same, but different!
Ook bleek dat ik die dag moest gaan klimmen inplaats van lopen en dat het programma helemaal omgegooid was. Ik weet dat ik niet geschikt ben om met 40 graden volle zon een berg op te klimmen. Daar heb ik simpelweg de conditie niet voor. Maargoed, de enige uitweg was om de volle 2 dagen uit te lopen.

Onze tocht begon na de lunch met een ritje op de olifant. Erg leuk en vooral erg comfortabel met een stoeltje, maar vrij nutteloos want we reden een rondje. Daarna ging onze echte tocht beginnen en ook toen bleek al gauw dat we een van de meeste waardeloze guide's hadden die we maar konden hebben. Hij liep kei hard door en keek geen seconde achterom. Ik ben blij dat ik heel thuis ben gekomen want ik had alle botten in mijn lijf kunnen breken zonder dat hij het zou merken. Daarbij, was het kei glad en moesten we klimmen en klauteren dus onze voeten schoten regelmatig onder onze lichamen vandaan.
Na een helse tocht kwamen we aan in het dorpje waar we zouden overnachten. Geen warm welkom, niets. We werden daar gedropt en werden geacht onzelf te vermaken. En als er iets is waar ik niet goed in ben..
Na het avond eten speelde we wat Thaise spelletjes met de guide en zijn vriend en gingen snel naar bed. Slapen zat er alleen niet in want er was heel de nacht herrie.
De volgende ochtend stonden we dus vrijwel gebroken op en al snel werd duidelijk dat het een hele zware dag ging worden. Gelukkig mochten we halverwege een duikje nemen in de waterval en gingen we aan het einde nog even bambooraften. Dit klinkt heel gaaf, maar eigenlijk is het niets meer dan dobberen op het water op een bamboe vlotje. Wat overigens heerlijk was!

Al met al heb ik genoten van mijn reis door de jungle. Dit voelt als een overwinning op mezelf. Alles liep anders dan verwacht of gehoopt, maar ik heb mezelf zo kunnen motiveren dat ik er plezier uit heb kunnen halen. Ik heb prachtige dingen gezien en het gevoel dat ik kreeg van de echte jungle geluiden is onbeschrijfelijk!

  • 27 April 2012 - 07:06

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Wat knap van je, om zo,n verslag te schrijven!!!, en er na de omstandigheden, die je mee gemaakt hebt, er toch met voldoening op terug te kijken,hoewel alles anders
    liep, dan de bedoeling was. Je kunt
    je nu echt wel een Jungel meisje
    Geweldig hoor!!
    Ik wens, wel, dat het delaatste tiijd, dat je er nog doorbrengt, wat rustiger voor je wordt
    Niet te moe, en met fijne herinneringen, thuis komt.
    Veel lieve groetjes,
    Tante Tineke XX

    .

  • 27 April 2012 - 07:59

    Miriam:

    Wat een belevenissen en wat een verslaglegging er van.... Top hoor Eva.
    Geniet er maar lekker van, dit is echt de reis van je leven.
    En leuk dat ik er getuigen van mag zijn door jou verhalen te lezen. Geweldig.

  • 27 April 2012 - 12:45

    Gerrit:

    Zo zie je maar dat je nog heel veel niet ontdekte talenten hebt. Een daarvan heb je nu ervaren: aanpassen aan onvoorziene omstandigheden en er ook nog van kunnen genieten. Geweldig! Nog veel plezier de rest van je avontuur.
    groetjes Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 35290

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: