Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Februari 2012 | Indonesië, Bali

Na een hele lange en vermoeiende reis zijn we eindelijk op plaats van bestemming. Op het vliegveld keken we meteen onze ogen uit. De hitte en benauwdheid sloeg ons om de oren. We waren veel te warm aange leed en onze tassen leken wel vol te zitten met lood. Loui's tas was in eerste instantie kwijt. We hadden al 10 rondjes gekeken en die tas kwam maar niet. Loui raakte in paniek, maar uiteindelijk lag hij toch op de band.

Toen we buiten kwamen werden we meteen door van allerlei taxichauffeurs aangesproken. Het leek wel een dierentuin. Echt zin om te onderhandelen hadden we niet dus zijn we toch maar met de eerste man akkoord gegaan. We hadden zijn prijs wel met 15 euro naar beneden geluld!

De reis naar onze kamer was mooi, heet en lang! Toen we aankwamen stond Irma op ons te wachten. Ze ontving ons heel hartelijk. Ze is ontzettend lief en doet alles voor ons! Heel erg gezellig! We hebben ook erg lieve buurmeisjes!

Toen Irma ons onze kamer liet zien, moet ik eerlijk bekennen dat ik terug naar huis wilde. We hebben geen wc, alleen een gat en geen douche! Alleen een kraantje en een bakje om mee door te spoelen en ons zelf te wassen. Loui daarin tegen was kei enthousiast. Dit is avontuur zei ze tegen mij! Nu moet ik bekennen dat het inderdaad wel erg leuk is! Naar de wc gaan is telkens een grap. En toen we vanochtend onszelf kon wassen met een bakje water waren we de blijste meisje op de wereld! Jullie kunnen je dat vast niet voorstellen hoe fijn het kan zijn jezelf te wassen met een bakje koud water! na 23 uur reizen en een mengeltje te zijn van deet en zweet!

Dit was cultuurshock 1, maar het verkeer hier is ook echt een drama! Er rijden constant scootertjes en die kijken ook echt niet uit. We hadden al 3 keer dood kunnen zijn, gelukkig kijken wij wel uit. Iedereen mag hier ook gewoon rijden. Toen het dochtertje van Irma gisteren met haar kleine zusje achterop wat valentijnscadeautjes weg ging brengen schrokken Loui en ik ons rot! Die kinderen zijn 13 en 8 jaar! Langs de weglopen is al best eng! Overal lopen ook nog vieze honden. Loui en ik zijn als de dood voor die beesten aangezien de GGD ons verteld heeft dat we er dood aan kunnen gaan en we graag nog willen genieten van onze mooie reis haha! We zagen gisteren ook zn schattig doodskop aapje! Maar wel aan een toutwtje! echt heeeel erg zielig!

Vandaag ligt in heel het dorp de stroom eruit. Geen ventilator meer dus! We zijn eventjes langs geweest bij Skoebido! Waauw wat is dat gaaf! De kindjes zijn geweldig en super schattig! het verblijf is ook mega mooi en heel erg leuk aangekleed! We kunnen echt niet wachten tot we kunnen beginnen met helpen.

Eerst een weekje welverdiende chillage!dat hebben ze zeker nodig want we hebben echt een jetlag van hier tot ginder! Vanacht konden we om 4 uur al niet meer slapen!

We zijn opzoek gegaan naar een supermarkt en na een kwartier lopen hebben we die ook gevonden! Ernaast zit een mega chil terras met wifi! Daar zitten we dus nu! Het is heel gek dat het bij jullie nog nacht is en hier midden op de dag. Als we klaar zijn met schrijven naar het thuisfront gaan we lekekr zwemmen in het zwembad vlakbij ons huisje!

Terima kashi voor alle leuke berichten!

Sampai jumpa lagi!



  • 15 Februari 2012 - 06:13

    Renske Fennema:

    Hallo Eva en Loui, fijn dat jullie goed aangekomen zijn! En wat heerlijk om het enthousiasme te proeven uit je verhaal. Het gebrek aan luxe was je natuurlijk bekend, maar als je er voor de eerste keer daadwerkelijk mee geconfronteerd wordt is het toch ff schrikken, maar och, wassen aan een teiltje deden ze hier 100jaar geleden ook, en ze zijn er niks minder km geworden ;-) Moet je je voorstellen hoe dat straks weer voelt als je thuis onder een warme douche kunt gaan staan of in een ligbad!!! Maar voor nu eerst genieten van jullie uitdaging. Fijn dat ik mag meegenieten, ik kijk uit naar her volgende verslag. Als een bezorgde moeder zeg ik toch "uitkijken voor alle verkeer, enge dieren en gevaarlijk mensen" maar dat zal je eigen moeder ook wel zeggen! Daar zijn moeders nu eenmaal voor! Veel plezier, en ik hoor/lees je snel.
    Groetjes
    Renske

  • 15 Februari 2012 - 07:05

    Claudia Schneider:

    hey eva ik volg jou verslag ook vind het super wat je doet en het zal ook een hele ervaring voor je zijn. Heb al tegen je ma gezegd dat het mijn wens ook eens daar naar toe te gaan zeker omdat het vaderland van mijn vader is. Ik kijk uit naar je volgende verslag

    cinta banyak

  • 15 Februari 2012 - 07:29

    Ellen:

    Haha precies zoals ik je voorspeld had en idd wat lois zei het is een avontuur en zie dat ook zo
    En wat zei ik over het verkeer wil je nog steeds fietsen hahaha
    Geniet x

  • 15 Februari 2012 - 08:04

    Lotte Vermeulen:

    Waaauw, echt heel gaaf allemaal eef! Dat douchen met een teiltje is natuurlijk even wat minder, maar zoals al gezegd; wel een avontuur ;) Ook heel fijn dat de kinderopvang zo mooi is enzo! Geniet lekker van een weekje uitrusten en van het lekkere weer! Leuk dat je dit blog zo goed bijhoudt! Kijk uit naar je volgende verhaal!

    xxxxx

  • 15 Februari 2012 - 08:18

    Laura:

    Lieve Eva en Louise,

    De reis is dus al goed begonnen lees ik haha! Die verhalen komen mij wel bekend voor van Wouter haha! Ik wens jullie heel erg veel plezier! Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal!

    xxxx

  • 15 Februari 2012 - 09:25

    Lio:

    Wauw, klinkt echt leuk! Ik ben echt jaloers, had daar nu ook wel lekker rond willen lopen. Ben benieuwd naar de rest van je reisverslag, heel veel plezier nog! :D
    xx

  • 15 Februari 2012 - 10:05

    Tante Sanderaaaaa:

    Liefste Eva,

    Mooi dat jullie goed aan zijn gekomen, ga inderdaad maar lekker een weekje chillen. Leuk dat je zelf blij wordt van koud water, wie had dat ooit gedacht! Veel plezier de komende dagen, en blijf goed uitkijken.

    Dag schatje

  • 15 Februari 2012 - 11:00

    Miranda:

    Hey Eva, ik kan me heel goed voorstellen hoe blij je bent met een bakje water in zulke omstandigheden. Hahahah, word je hard van! Je zult je standaarden toch echt naar beneden moeten bijstellen. Alks je terug bent, zul je andere dingen belangrijk vinden en beseffen hoe verschrikkelijk goed we het hebben hier in het westen. Waarom denk je dat ik vind dat iedereen zou moeten reizen?!?

    Leuk geschreven trouwens, ga zo door! En als je eens een paar dagen geen zin hebt om te schrijven: jammer dan. Je bent er voor jezelf.

    Groet, knuffel, Miranda

  • 15 Februari 2012 - 13:03

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva,
    Na je eerste verslag heb ik ook gereageerd, ik dacht, dat hij weg was, maar hoorde niet. Met het tweede lukte het niet, en probeerde ik het met de e-mail, die ging volgens mij wel weg. En lukt het hoop ik wel met deze reactie. Wat een avontuur!!!
    Maar je reageert er al wat beter op dan eerst, je hebt denk ik aan Louise een goede vriendin
    Ik ga maandag vier dagen er evenuit, en hoop, dan bij thuiskomst weer leuke berichten van jullie te vinden
    Lieve groetjes voor jullie beiden
    Tante, Tineke.

    ..

  • 15 Februari 2012 - 14:44

    Eline:

    Eva!
    Ook ik ben je trouw aan het volgen, leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent!
    Heel veel plezier, geniet ervan!
    xx

  • 15 Februari 2012 - 19:05

    Marijke:

    Hallo Eva "ver weg",
    Klinkt me bekend in de oren...die verhalen.....
    Nou jullie hebben nog een heel fatsoenlijke mandi daar hoor, met lekker fris water zo te zien!!!
    Badkamertje al ingericht met potjes en flesjes douchschuim en shampoo zo te zien!!
    Geniet ervan meiden!!!

  • 15 Februari 2012 - 19:18

    R@moontje:

    Hee Eefje,
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen enzo!! K ga je goed in de gaten houden zo ;-) Jammer dat k je niet meer kon knuffelen voor vertrek (m'n schatje dacht dat je vandaag zou gaan...., maar toen hoorde k van Ria dat je al weg was :-(( maar goed. K hoop dat je daar je kracht en balans gaat vinden en veel nieuwe energie enzo en dat je veel plezier gaat hebben en veel genieten en veel goede dingen doen!
    Succes en tot 'gauw'
    xxx

  • 15 Februari 2012 - 22:36

    Wout & Cora:

    Fijn dat de reis zo goed is verlopen.En dat die reis vermoeiend is weet ik me nog goed te herinneren. Ook de foto's komen me bekent voor. Die kinderen in die schoolpakjes, de mooie natuur, prachtig!
    Het is zeker geen 5 sterren hotel maar heb je veel meer nodig ? Doe relaxed en geniet. We kijken uit naar je volgende blog !! Kijk uit voor de aapjes, honden, en de vele insekten.
    Spreek je snel weer !!
    XX KUSJE XX Wout en Cora

  • 16 Februari 2012 - 05:33

    Tuitjes:

    Back to basic, veel meer heeft een mens toch ook niet nodig. Alleen goed kunnen richten als je boven dat gat hangt :-)
    Straks weer extra genieten van alle luxe. Nu eerst maar van alles wat er op je af komt.

  • 16 Februari 2012 - 08:31

    Fam. Van Hemert:

    Leuk om te horen dat het zo goed gaat! Heel veelplezier in jullie grote avontuur! Groetjes fam v hemert

  • 16 Februari 2012 - 12:32

    De Valkies:

    Nu is het avontuur dan echt begonnen, ga je zeker volgen met de reisverslagen. Go for it!! xx

  • 16 Februari 2012 - 17:09

    Nancy:

    Zag op het werk dat je te volgen bent....leuk! Waar ergens zit je in Bali, ben er jaren geleden op vakantie geweest.
    Groetjes Nancy (ah)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 35280

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: