Ho Chi Minh, Dalat & Nah Trang! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eva Veer - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh, Dalat & Nah Trang! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh, Dalat & Nah Trang!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

13 Juni 2012 | Vietnam, Hanoi

Hoi Piepeloi!

Hier een van mn laatste blogs! Ik ben ondertussen weer met James en zijn twee vrienden Jack en Adam. Dat is heeel gezellig! Ik ben ontzettend blij dat ik met hun ben, want ik ben het nieuwe mensen ontmoeten wel een beetje beu. Afscheid nemen bevalt me namelijk helemaal niet!

In Ho Chi Minh ben ik naar het oorlogsmuseum geweest. Dat was enorm heftig. Vooral de afdeling met Agent Orange slachtoffers maakte diepe diepe indruk. Alles wat mis kan zijn aan een mens, kind of baby was daar te zien! Het missen van lichaamsdelen, enorme gezwellen, huidaandoeningen, misvormde lichamen en zelfs siamese tweelingen op sterk water!
Ook hingen er verschikkelijke foto's van mensen gestorven in de oorlog. Wat ik wel erg 'gaaf' vond was dat ik foto's terug zag die ik in mijn examen had gehad. Bijvoorbeeld de wereldberoemde foto van een man die door zijn hoofd wordt geschoten en precies op het moment dat de kogel zijn hoofd raakt is de foto genomen. De foto hing daar, maar ook het pistool en ook het filmpje!
Ook ben ik naar de Cu chi tunnels geweest. Samen met Jack besloot ik een stukje onder de grond te gaan. Na zn 4 meter schoot de paniek me om de oren. Het was pikkendonker, ik kreeg ampers lucht, ik kon niet omdraaien en er zaten ook nog eens vleermuizen in de tunnels! Ik was echt doodsbang! Gelukkig was het niet al te lang en kon ik vrij snel weer naar de frisse buitenlucht! James en Adam pasten niet eens in de tunnels, zo klein! Heel bizar dat die Vietnamezen daar in de oorlog zo lang in hebben gezeten!

Langzaam heb ik me, ondanks alle haat tegen Amerika, wel weer een beeld kunnen vormen van wat hier is gebeurd. Toch zou ik het wel leuk vinden om nog een keertje met Mister Muscle te gaan praten om het allemaal nog helderder te krijgen. Bezoekje Dongemond na mn reis?

Vanuit Ho Chi Minh zijn we met de nachtbus naar Da Lat gegaan. We zouden rond een uurtje of 8 in de morgen aan komen, maar om 2 uur 's nachts werden we ineens al uit de bus gegooid! Midden in de nacht stonden we ineens in het ijskoude Dalat met geen idee waar te gaan! We pakte een taxi naar het centrum en zochten samen met de chauffeur naar een hotel, maar alles was dicht en niemand liet ons erin. Dat werd dus slapen in het busstation! Zonder warme kleding lag ik in mn slaapzakje op de ijzeren bankjes te wachten tot de zon op kwam. Rond een uurtje of 6 gingen we weer op zoek. Nu waren alle hotelletjes vol! Dus moesten we in een 'duur' hotel voor 2 nachtjes! Dat was uiteindelijk heeerlijk! Da Lat is prachtig! We hadden scooters en een guide gehuurd en zijn door de bergen gaan toeren naar watervallen, tempels en gewoon hele mooie natuur! Dat was echt een topdag!

Nu zijn we in Nah Trang en dat is echt SHIT! Niks aan! Niks te doen en zelfs het strand is bagger! Dus, vanacht vertrekt onze nachtbus naar Hoi An! Dat betekent weer geen voetbal voor mij!:( Maaaar, ik kan niet wachten op naar Hoi An te gaan! Dat moet blijkbaar heel erg mooi zijn!

Na Hoi an reizen we via Hue naar Hanoi. Vanuit Hanoi doen we een trip naar Ha Long Bay en vervolgens weer terug naar Hanoi om terug te vliegen naar huis! Mijn laatste 2 weekjes zijn aangebroken...

xxxxxx

  • 13 Juni 2012 - 07:55

    Eline Goverde:

    Heftige verhalen weer! Geniet van je laatste weekjes daar!
    xx

  • 13 Juni 2012 - 08:16

    Ilse:

    Wat een geweldig avontuur ben je aan het beleven! Geniet nog even van de laatste weekjes... groetjes ilse koot

  • 13 Juni 2012 - 11:39

    Mama:

    Ik vind het geweldig wat je allemaal ziet, doet en meemaakt. Maar je wil niet weten hoe erg ik je mis en ik zal oh zo blij zijn om je weer thuis te hebben! Nog 2 weekjes super genieten... xxxx

  • 13 Juni 2012 - 16:14

    Tante Sandela:

    Zo hé Eva dat waren weer hele avonturen. De laatste spannende dingen gaan er nu aan komen en dan rest nog een hele spannende lange vliegreis en dan weer een heel spannend weerzien met je lieve familie. Ik kan niet wachten, nog 12 dagen en dan sta je weer op Hollandse bodem. Helemaal poepiebruin en vast ook helemaal gedesorienteerd, een nieuw huis, een werkende moeder, een hard gegroeide zus, mopperende broertjes (dat heb je vast niet gemist, hun wel maar binnen 1 dag denk je weer, nee hè daar gaan we weer). En dan nog wat er allemaal veranderd is in Geertruidenberg, het is hier weer helemaal groen, toen jij ging was het koud en nat, nat is het nog, maar de temperatuur is iets beter. Geniet nog even van je lekkere weekjes daar, kijk je ogen nog maar goed uit en dan tellen we van 12 naar 0.

    Doei doei lieve schat, tot snel

  • 13 Juni 2012 - 22:22

    Joke Vd Valk:

    Hoi Eva,
    Nou je hebt niks gemist met de voetbal, Duitland-Ned 2-1, echt teleurstellend. Geniet nog maar even van alles daar want het gaat nu echt opschieten, voor je het weet sta je weer met beide benen in de Hollandse klei :-(
    Groetjes xxx

  • 15 Juni 2012 - 05:28

    Carla Vd Veer:

    Hoi Eva!
    Zo herkenbaar wat je nu allemaal meemaakt. Vietnam is leuk ;-)

    Dubbel genieten dus. Jouw blogs roepen bij mij leuke herrinneringen op.

    Nu genieten van je laatste weekjes. Wel leuk voor iedereneen hier die nu je blogs lezen om je weer in real live te zien.

    x

  • 15 Juni 2012 - 06:06

    Renske:

    Hoi hoi, wat spannend je laatste 2 weken. En ook heel dubbel, want je wil nog helemaal genieten en je wil ook graag naar huis! Doe het maar in die volgorde, eerste genieten en dan naar huis :)
    Ik heb de film gezien over amerikaanse soldaten die daar geweest waren tijdens Agent Orange, en daar word je niet vrolijk van. En wat voor een strijd dat ze hebben moeten voeren voordat ze een vergoeding kregen van het amerikaanse leger. En als jij naar het Dongemond wil, ik mail wel naar Mr. Muscle voor een afspraak hoor, misschien kun je wel een gastoptreden geven. Zullen alle leerlingen helemaal geweldig vinden!
    En de foto's op de scooter heb ik al wel gezien, maar de tempels en zo in Da Lat nog niet toch? Of heb ik wat gemist bij je foto's? En Hoi An (ik lees allemaal plaatsnamen waar ik nog nooit van heb gehoord!) ook ff plaatsen hé, daar kijk ik - en zo te lezen velen met mij - altijd naar uit.
    Nou vrouwke, geniet van je laatste twee weekjes, en nog steeds uitkijken hoor! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 35280

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: