Mijn eerste blog vanuit CAMBODJA! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eva Veer - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog vanuit CAMBODJA! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog vanuit CAMBODJA!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Mei 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal!

Mijn vorige blog eindigde ik met de boodschap dat ik naar Ko Samed zou gaan. Ondertussen ben ik daar bijna een week geweest en heb ik echt de tijd van mijn leven gehad samen met Ellen. Ellen is namelijk ge-wel-dig! Ik had nooit verwacht dat ik in zn korte tijd zn goede vriendin erbij kon krijgen! Na veel feesten en bakken op het strand was het afscheid nemen dan ook HEEL zwaar. Ik heb Ellen nog geprobeerd om te praten om met me mee te gaan naar Cambodja, maar helaas ze moest echt naar huis! En ik moest dus echt alleen verder.

Nu ben ik al twee dagen in Cambodja samen met twee engelse kerels. Zij hebben mij een beetje mee op sleeptouw genomen waar ik heel bij mee was! Gisteren zijn we naar Angkor Wat geweest. Een van de meest beroemde tempels van de wereld. Nou dat viel dus flink tegen, zo speciaal vond ik hem niet! Ik heb ondertussen al veel mooiere en indrukwekkendere tempels gezien. Angkor Thom daarin tegen was wel heel gaaf!

Het verschil tussen Thailand en Cambodja is trouwens echt heel groot. Het is echt stukken armer. Ik vind dat zelf veel interessanter. Voor mij was Thailand eigenlijk niet schokkend genoeg. Daarbij vind ik de mensen hier veel leuker! Van de week in Thailand gingen Ellen en ik naar een informatiepunt met de vraag of ze even het weer voor de komende dagen voor ons kon opzoeken en het antwoord dat we kregen was: Nee ik speel een spelletje. Erg behulpzaam en aardig volk...

Tot slot kan ik jullie vertellen dat ik mijn ticket naar huis heb geboekt en dat ik naar alle waarschijnlijkheid 25 juni land op schiphol! Woehoeeee! Ik ben blij dat ik naar huis kom, want ik heb veel last van heimwee, maar ik ben ook blij dat ik nog anderhalve maand heb hier! De lieve berichten die ik krijg geven me doorzettingsvermogen en maken we ontzettend gelukkig dus dank jullie wel daarvoor!
xxxxx

  • 12 Mei 2012 - 05:48

    Mama:

    Ik vind het zo ontzettend knap van jou dat je ondanks je heimwee toch daar blijft!
    Leuk dat Cambodja meer uitdagingen voor je heeft. Samen met wat leuke mensen die je gaat ontmoeten, kom jij je tijd wel door daar.
    Liefs, mama

  • 12 Mei 2012 - 06:01

    Carla Vd Veer:

    Grappig dat je dat zegt over Thailand. Dennis en ik hebben het net zo ervaren en wij vonden Thailand ook minder dan Laos en Veitnam.

    Cambodje zou er graag nog eens heen. Ik ben benieuwd naar de foto's en je belevenissen daar.

  • 12 Mei 2012 - 06:01

    Carla Vd Veer:

    Grappig dat je dat zegt over Thailand. Dennis en ik hebben het net zo ervaren en wij vonden Thailand ook minder dan Laos en Veitnam.

    Cambodje zou er graag nog eens heen. Ik ben benieuwd naar de foto's en je belevenissen daar.

  • 12 Mei 2012 - 08:59

    Tante Tineke.:

    Lieve Eva.
    Weer een fijn reisverslag van je. Geweldig, dat je het met Ellen zo goed hebt gehad, vrienden zijn erg belangrijk. En besloten hebt naar huis te komen, iedereen zal je met open armen, welkom heten!!!
    En met de gedachten, dat je naar huis gaat, zul je best nog wel kunnen genieten, de laatste maand.
    En weer nieuwe contacten opdoen
    Nog het allerbeste hoor,
    Liefs, Tante Tineke
    xx..
    .

  • 12 Mei 2012 - 10:57

    Papa En Cootje,:

    Hoi Eva,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! en Cambodja lijkt me een prachtig land . Voor mijn gevoel heeft die tempel Angkor Watwel wat weg van de Prambanan tempel. die Angkor Thom tempel is wel mooi ja met die gezichten allemaal. teminste dat is wat ik er van gezien heb op google.
    Fijn dat je 25 juni weer naar huis komt.
    We misen je wel hoor, maar wachten geduldig af ! Geniet nog maar van de tijd daar en hou ons op de hoogte van je avonturen. Let goed op je zelf !!
    Ga je nu ook nog naar Vietnam?
    Knuffels en kussen !!
    Papa en Cora xxx

  • 13 Mei 2012 - 00:17

    Renske Fennema:

    Ha wereldreiziger, fijn om weer wat van je te horen/lezen! En ook leuk om te lezen dat je binnenkort naar huis komt, ik denk dat het goed is voor je moeder, maar ook voor jezelf. Geniet nog wel voor de volle 100% vrouwke, je kunt wel heimwee hebben, je weet nu dat je over een paar weken naar huis komt, maar ook dat dit niet meer terug komt, dus ......genieten! Van al het mooie dat je nog tegenkomt, met mooie verhalen voor ons! Tot gauw vrouwke, uitkijken en ik kijk uit naar je volgende mail. Dikke kus

  • 16 Mei 2012 - 20:41

    Pauline:

    lieve Eva,
    Je bent vele jaren wijzer en ouder geworden. Mooi dat je zo geniet.
    Lieve groet Einar en pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 35282

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: