Bromo 2, Yogya, rafting en cave tubing! - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu Bromo 2, Yogya, rafting en cave tubing! - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Bromo 2, Yogya, rafting en cave tubing!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Maart 2012 | Indonesië, Probolinggo

Hallo allemaal!

Snel he? We zijn pas een paar dagen verder, maar ik heb alweer zoveel beleefd!

We mochten dus nog een keertje mee naar de Bromo. Snachts om 2 uur stonden Loui, Hannah, James en ik klaar voor vertrek. We hadden een andere driver dan de nacht ervoor en het bleek al snel dat deze man echt een grote nietsnut was qua autorijden betreft. Hij scheurde door de vele bochten en ik voelde me al helemaal ziek worden! Tot overmaat van ramp kreeg hij op een gegeven moment de auto de berg niet meer op. De paniek sloeg ons om de oren! We waren zooo boos! Gelukkig na 4 keer probeerde scheurde hij als een gek de berg op. We haalden onze jassen op en gingen naar de voet van de berg. De klim leek deze nacht nog zwaarder te zijn dan de nacht er voor. Eindelijk boven zaten we weer lekker front row op het bankje! De natuur hield ons lekker in spanning. Af en toe leken de wolken weg te gaan, maar telkens kwamen ze ook weer terug. Het uitzicht tijdens de zonsopgang was heel mooi, maar de bromo was weer onzichtbaar. Ook het beklimmen van de Bromo had vandaag geen zin dus gingen we lekker terug naar het hotel. Ik deed even een dutje voordat we aan onze ' 9 ' uur durende rit moesten beginnen.

Om 11 uur stonden we klaar. Om kwart voor 12 kwam de bus! Wat een feest! Het was een comfi busje met alleen maar backpackers. Rond een uurtje of 5 gingen eten en rond een uurtje of 10 namen we afscheid van Hannah en James die in Solo verbleven! Wij reden door naar Yogya en kwamen daar aan om 11 uur. Het zag er meteen heel gezellig uit! We gingen opzoek naar een hotel en dat bleek nog een hele zoektocht. Alle hotels zaten vol vanwege de vakantie in Bali. We hebben 3 uur rondgereden in Yogya en nee jongens dit is NIET overdreven! Uit eindelijk hebben de chauffeurs ons gedumpt in een vies bordeelachtig hok. De lakens waren grijs inplaats van wit en er zaten overal vieze beesten! Ooh oh wat was ik blij met mijn lakenzak van Lijntje! Samen met een duits koppel en een engelse jongen moesten we hier de nacht door brengen. De dag erna stonden we vroeg op om nog een keer naar een andere plek te zoeken! Loui belde nog een keer naar wat nummers uit de Lonely Planet en godzijdank was er plek voor ons. We gingen naar Dewi's homestay en we hadden het niet beter kunnen treffen! We hebben een kingsize bed, een douche, een wc, breakfast, midden in het centrum en dit voor minder dan 6 euro per nacht! Daar genieten we nu dus al een paar dagen van!

De Engelse jongen en het Duitse koppeltje slapen ook in de Homestay en we hadden een heel leuk Nederlands buurmeisje, Christa! Samen met hen hebben we een aantal hele leuke dagen gehad. We hebben Yogya verkend, wat paleizen bekeken, geshopt en een tour gedaan naar de Borobudur en de Pranbanan. Dat was echt overweldigend mooi!

Vandaag zijn James, Hannah, Loui en ik gaan raften en cave tuben! We vertrokken weer lekker vroeg en reden naar een mooi plekje. Daar kregen we zwemvesten en schoenen en werden we op een karretje geladen. Door de mooie natuur reden we naar de rivier. Daar gingen we te water! Het was even koud, maar heeeel erg gaaf! We gingen mee met de stroming en moesten soms wat klimmen en springen. Op een gegeven moment kwamen we bij een waterval met een enorme rots. Daar wilde ik wel van af springen! Zo'n vader, zo'n dochter denk ik? Ik klom snel naar boven, maar boven aangekomen scheet ik 7 kleuren stront! Een rots van 9 meter hoog is toch best hoog! Ik sprong toch en landde kei hard op mn billen en benen! Geen last meer van 7 kleuren, maar alleen nog maar van 1, ROOD. Ik heb nog steeds last van pijn, ook in mijn nek en schouder, maar het was wel erg leuk om een keer gedaan te hebben! We gingen nog even onder de waterval door en dat was het einde van de trip. We reden langs de ontzettend mooie rijstvelden terug naar het begin en vanaf daar liepen we naar de grot. We moesten heel gezellig hand in hand door de grot. Het was kei donker, maar wel erg mooi! Overal zagen we stalagmieten, stalagtieten en vleermuizen! We zagen zelfs twee vleermuizen seksen!

Nu gaan Hannah en ik even shoppen. Loui en ik vermaken ons nog wel even hier in Yogya. Het is een erg mooie en leuke stad. Daarna vertrekken we naar de paardenfarm in Salantiga! Ook daar heb ik heeel veel zin in!

Tot schrijfs en reageren he!!
xxxxxx

  • 27 Maart 2012 - 09:57

    Oma:

    Ik heb je reisverslag gelezen en de foto`s gezien.Je hebt weer veel gedaan en gezien maar ben je wel voorzichtig met die gekke sprong van je?Ik wil je wel heelhuids terug hè.Geniet nog maar fijn ik volg je verder.groet oma

  • 27 Maart 2012 - 14:38

    Mama:

    Kind, ik ben zo trots op je! Maar inderdaad, wat oma zegt: wel blijven uitkijken, hè! xxx

  • 27 Maart 2012 - 20:01

    Renske:

    Nou Eva, ik rol van de ene verbazing in de andere! En eerlijk is eerlijk, wat jij allemaal meemaakt is zo geweldig, dat ik soms best wel voor even in jouw schoenen zou willen staan. Ik zou zoiets niet gedurfd hebben denk ik, zeker niet toen in 18 was, maar jouw belevenissen zijn zo geweldig, dat ik helemaal meeleef! Zoals je het beschrijft, heerlijk. Ik zag je al voor me, boven op die rots, en de 7 kleuren stront veranderen in een knalrode kont en benen! En de Borobudur, ohhhhh wat wil ik die nog graag een keer in het echt zien. Vertel je me dat nog een keer als je terug bent? Hoe het was, het gevoel wat je toen had? Wil ik allemaal heel graag weten! Maar dan weer in e.o.a. vies achterkamertje, dan begint mijn moederhart weer te stuiteren, en dat van jouw moeder ook denk ik :-( Maar we zullen maar zo denken dat je er héél erg volwassen van wordt, jou foppen ze straks niet meer. Nou vrouwke, ik kijk uit naar je volgende verslag, geniet ze (ook een beetje voor mij hé) en wel uitkijken hé. Dikke kus

  • 29 Maart 2012 - 04:10

    Christa:

    Lieve dames fantastisch verslag weer! Ik vond het ook super gezellig met jullie! Klinkt gaaf dat raften. Nu weer in KL, Ik mis indonesie nu al, haha. Geniet van je reis en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Geniet en veel plezier!! liefs C Wat is jullie volgende bestemming? xxxChrista

  • 29 Maart 2012 - 04:11

    Christa:

    vokgende bestemming is paardenfarmd in Salantiga lees ik, super! Geniet en doe voorzichtig ja. Als je in Thailand/Maleisie ben hoor ik het graag!
    xxC

  • 31 Maart 2012 - 15:41

    Tante Sandra:

    Wat een avonturen! Je bent wel erg ondernemend. Kei gaaf, zo beleef je wel heel veel, ik zeg op naar het volgende station, de paardenstal, maar ja die hebben ze hier ook hè.

    dikke knuf

    xxx

  • 10 April 2012 - 06:58

    Claudia Schneider:

    wat een leuk verslag weer zie dat je het prima naar je zin hebt en respect voor je hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Probolinggo

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 35293

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: