Here I go again - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Eva Veer - WaarBenJij.nu Here I go again - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Here I go again

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Januari 2017 | Nederland, Tilburg

Het is zo ver, daar ga ik WEER. Ik kan er geen genoeg van krijgen en heb nog lang niet genoeg gezien. Deze trip is al met al een beetje uit de hand gelopen.. Ik wilde voordat ik aan mijn universitaire studie begon toch nog eerst wat cultuur snuiven. Het liefst op wat andere continenten dan Azië en dus besloten Jinske en ik om samen het Backpackavontuur in het zuiden van Afrika aan te gaan. Van Kaapstap naar Zanzibar in 3 maanden! Jins is een leuke 23-jarige pedagoge uit het mooie Den Bosch. Met deze goedlachse chick ga ik extreem kort samengevat de big 5 spotten, de woestijn in, langs de Victioria Falls en chillen op Zanzibar. Ook een warm welkom aan de familie en vriendinnen van Jins, waarvan ik heb vernomen dat ze mijn nieuwe fans gaan worden :)

Op Zanzibar verlaat ik Jins, want zij gaat in Tanzania een vrijwilligersproject doen met lieve kindjes. Toppertje! Ik vlieg terug naar India waar mijn maat Tjitske is. (Ja I know, vet verwarrend die twee gekke namen) Maar, wat doet Tjits in India? Nou, toevallig doet ze dezelfde stage als ik twee jaar terug heb gedaan! En zoals mijn echte die-hard fans misschien nog weten is de Holy Cross Service Society in mei gesloten vanwege de zomervakantie. Dus, Tjits en ik gaan samen het Noorden van India nog onveiliger maken dan dat het al is, waarna we in juni samen terug keren naar stage. Leela is al op de hoogte en vet enthousiast dus ik ben echt heel benieuwd. Toch wel een heel bizar idee om straks weer in Trichy rond te lopen.

'En vriendlief dan?' hoor ik de afgelopen maanden geregeld. Tsja, die wilde en kan helaas niet met me mee. Maar, samen sluiten we mijn mooie reis af in Colombia en Panama. Na een beetje research werden we allebei helemaal verliefd op Colombia en dus was de keuze vrij snel gemaakt. Zodra Rik zijn thesis in levert, vliegen we naar Zuid-Amerika om nog 5 weken samen te genieten. Aangezien we elkaar bijna 5 maanden niet gaan zien, zal dat helemaal goed gaan komen! Na verplicht de serie Narcos te hebben moeten kijken de afgelopen weken (AANRADER!) ben ik al een beetje op de hoogte van de dramatische geschiedenis in Colombia. Gelukkig hebben we ook nog een boekje gekocht om de rest in te kunnen lezen, want man man, wat een ellende daar. Gelukkig is de rust wedergekeerd en is Colombia daarom nu één van de populairste landen in Zuid-Amerika.

Over precies twee weken mag ik weer zwaaien op Schiphol en van dat idee heb ik al weken paniekaanvallen, maar tegelijkertijd klap ik ook uit mn vel van de zin. Ik ga jullie op de hoogte houden via deze blog en misschien gaan Jins en ik ook een carriere als treitervlogger opstarten. Wel pedagogisch verantwoord natuurlijk ;)

Dikke kus,
Eva

  • 24 Januari 2017 - 12:56

    Els Domenie, Je Mama:

    2 weken nog maar?! Mijn god...
    Ik denk steeds: in februari pas, dat duurt nog even... Inderdaad duurt het nog EVEN! Dan gaan we je uitzwaaien en genieten van je avonturen. En de dagen aftellen tot we je weer levend en veilig in onze armen kunnen sluiten. Want man oh man, wat ben ik trots op jou, maar man oh man, wat vind ik het verschrikkelijk eng iedere keer. Dikke kus van mama X

  • 24 Januari 2017 - 13:25

    Rik Bogers:

    Leuke blog hoor mops, ik ben nu al fan. Het is wel NARCOS (en inderdaad echt een aanrader!).

  • 24 Januari 2017 - 16:08

    Nicole (moeder Jinske):

    Leuk Eva! Boeiend geschreven! Ik ga jullie natuurlijk op de voet volgen en behoor danook tot de fans. En ja hoor alle vertrouwen erin dat jullie samen een hele bijzondere en mooie reis maken!! Prachtig wat een kans. Veel reis en schrijfplezier alvast! XX

  • 24 Januari 2017 - 16:52

    Ivonne Bogers (moeder Van Vriendlief):

    Lieve Eva, wat een onderneming! En wat ga jij veel zien in die maanden! Het aftellen is begonnen, nog even en een volgende droom gaat in vervulling. Samen met je vriendinnen Jinske en Tjitske (twee aparte namen ja) en als toetje onze Rik. Wij zullen hem wel troosten hier....xxx

  • 24 Januari 2017 - 18:00

    Kim:

    OMG!!! Over 2 weken al.... Voor mij voelt het nog alsof je 2 weken terug mij op stond te wachten op schiphol toen ik terug kwam. En nu ga jij alweer weg!
    Ik wens je zoveel plezier, maar tegelijkertijd ben ik echt vet jaloers!!! Laten we ons gewoon voornemen dat we elkaar zullen blijven afwisselen.... Na jou ga ik weer, dan jij weer etc. haha.
    Geniet ervan lieverd!!

  • 25 Januari 2017 - 20:45

    Lottieeee:

    Aaaaah wat een leuk verhaal weer Eef.
    Ik ben zooooo excited voor jou!
    Schrijf maar lekker veel verhalen, dan kunnen wij mee genieten!!
    Dikke kusxxxxx

  • 25 Januari 2017 - 21:14

    Die Met Die Gekke Naam:

    Zoveel zin in!

  • 29 Januari 2017 - 19:24

    Carla:

    Leuk weer Eva, ben benieuwd naar je avonturen.

  • 06 Februari 2017 - 18:18

    Marc Bogers:

    Ik ben er helemaal klaar voor! Een virtuele reis door Afrika, India en Colombia. Laat maar gaan met die banaan en neem ons mee op je mooie avonturen. Goede reis morgen en een fantastische rondries over de halve wereld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 35239

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: