Een warm welkom in Afrika! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Eva Veer - WaarBenJij.nu Een warm welkom in Afrika! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Een warm welkom in Afrika!

Door: Eva van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Februari 2017 | Namibië, Windhoek

De tijd is werkelijkwaar voorbij gevlogen. Precies een week geleden landden we in Kaapstad en nu zitten we alweer in Namibië! Poedelend met mijn voetjes in het zwembad onder een palmboom neem ik jullie even mee terug naar het begin. Na een stressvolle start toch een relaxte reis gehad naar Kaapstad. Daar vonden we al snel onze draai en bezochten we van allerlei bezienswaardigheden met ons vriendinnetje Robyn. We beklommen de Lions Head, spotten wat pinguins, proefden wat wijn, genoten van het zonnetje op het strand en sloten onszelf op in een kooitje in de zee. De witte haaien die we gingen begroeten waren helaas op vakantie. Om deze deceptie te verwerken besloten we te gaan stappen in het gezellige Long street! Het o zo beruchte uitgaansleven van Kaapstad beviel ons goed. Kort samengevat vermaakten we ons prima in het luxe, vriendelijke, westerse Kaapstad, maar hadden toch kriebels om naar het 'echt afrika' te gaan. Een uitstapje naar de krottenwijk in Stellenbosch deed ons wel even wakker schudden. We werden in een lokaal busje gepropt en langs de golfplaathuisjes dieper Kayamandi in gebracht. Kayamandi betekent happy home, maar zo voelde het voor ons totaal niet. In eerste instantie voelden we ons heel onveilig als enige blanken met onze spulletjes. Nadat we al onze spullen hadden opgeborgen en met onze localguide Boons op pad gingen voelden we ons beter op ons gemak, maar happy werden we er nog niet van. Sommige mensen hebben met hun hele gezin 1 kamer en een gedeelde badkamer en keuken. Anderen hebben een stenen bungalow met 4 kamers. Vreemde verdeeldheid zo in een dorpje. Kindjes vlogen om ons middel en wilde met ons op de foto. Daar stokten 3 pedagogenharten. Onveilige hechting ofzoiets?

Al snel was het tijd om de bus te pakken naar Windhoek. De rit verliep eigenlijk best soepel tot we bij de grens kwamen. Nadat we onze paspoorten af hadden gegeven aan de Zuid-Afrikaanse politie moesten we terug naar de bus. Die werd ondertussen volledig leeg gehaald. Onze bagage werd op een muurtje gezet, waarna wij keurig plaats mochten nemen achter onze spullen. Alle koffers en backpacks moesten open en werden volledig geïnspecteerd. Letterlijk twee uur later mochten we Zuid-Afrika verlaten om door te rijden naar de grens van Namibië. Tot onze opluchting kregen we zonder problemen een visum. Deze keer waren er maar 3 tassen uit de bus getrokken voor controle, maar uiteraard was die van Jins er daar een van. Haar fluroricerende gele backpackhoes was 'verdacht'. Zeker omdat hij op slot zat. En daar ging Jins der backpack voor de tweede keer volledig leeg. Gelukkig mochten we daarna gaan slapen.

24 uur later zijn we aanbeland in Windhoek! Onze missie voor de komende dagen is het zoeken van een geschikte auto, een route en wellicht reismaatjes voor het maken van een roadtrip door Namibië.

Tot blogs!
Dikke kus van Jins en Eef

• 15 Februari 2017 - 14:19

Rik :

Eerste reactie :) Leuk geschreven dushi

• 15 Februari 2017 - 14:37

Katja:

Je kent mij niet Eva, maar heel leuk dat je deze stukjes plaatst, erg leuk om te lezen!
    Heel veel plezier in Namibië!
    groetjes Katja

• 15 Februari 2017 - 14:58

Ivonne:

Heel leuk verslag Eva, onder jaloersmakende omstandigheden geschreven. Die Afrikaanse temperaturen hebben wij hier in Zuid-Limburg vandaag ook bijna. Fijne roadtrip daar in Namibië!

• 15 Februari 2017 - 16:29

Fred:

Jullie leren inmiddels wel om je bagage efficiënt in te pakken. Elk nadeel heeft zijn voordeel.
    Hoef ook niet zeggen "geniet ervan", want dat doen jullie al volop (zie foto's en verslag).
    Kan alleen maar zeggen: blijf alert en doe niet iets waar je niet volledig achter staat. Een goede raad van een wat oudere man.
    Zie uit naar je volgende verslag. Liefs, Fred.

• 15 Februari 2017 - 19:12

Marc Bogers:

Doe jij daar een week over? Ik ben in 5 minuten door Zuid Afrika gereisd, incl de kooi zonder haai. Misschien waren ze toch bang voor 2 witte meiden. Er gaan verhalen rond over "two whites in a cage" Veel plezier in Windhoek.

• 15 Februari 2017 - 22:48

Cora:

Hallo mop . Wat een avonturen beleef je weer leuk hoor

• 16 Februari 2017 - 01:16

Jeske Gombert:

Oooh Eva mooi verhaal! We volgen je hier hoor :) Geniet lekker van je reis!

• 16 Februari 2017 - 12:52

Mama:

Lieve Eva,
    Dank je wel dat ik dat van die haaien nu pas lees! :D
    Op naar nog veel meer prachtige avonturen, waarvan ik graag achteraf lees dat het goed is afelopen.
    Liefs mama xxx

• 17 Februari 2017 - 00:41

Woutje:

Hallo meiden,
    Wat hebben jullie al weer veel gezien en mee gemaakt in 1 week tijd.
    Dat beloofd weer een dik fotoalbum te worden. Succes met het zoeken van een auto, wel kijken of hij APK gekeurd is ! :-) Laat je goed informeren. En laat de thuisblijvers weten waar je bent of naar toe gaat. Vertrouw erop dat je voorzichtig bent. Geniet van alles wat je ziet !
    Veel liefs ,
    Je Vadertje

Houwdoeh !!

• 17 Februari 2017 - 07:49

Opa Jan De Veer:

Hoi Eva en Jinske.
    Dat is dus vet genieten. Wat een avontuur. Hopelijk blijft alles naar wens gaan, maar onverwachte dingen zullen er altijd wel zijn. Keep Cool! Neem de tijd om Afrika echt te "ontmoeten", dan kom je rijker terug.
    We blijven jullie volgen op deze grote trip.
    Grotjes van Joke en (opa) Jan.