Een en al liefde voor Ooty! - Reisverslag uit Ooty, India van Eva Veer - WaarBenJij.nu Een en al liefde voor Ooty! - Reisverslag uit Ooty, India van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Een en al liefde voor Ooty!

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Maart 2015 | India, Ooty

Donderdagavond was het zo ver! Ik ging in mijn eentje met de nachtbus naar Ooty. Ik had een lieve tuktuk driver gefikst die me voor de deur van ons huis op kwam halen en me af heeft gezet bij de bus. De bus was gevuld met van allerlei mensen, waaronder veel gezinnen met kleine kindjes. Ik was blij met mijn stoeltje bij het raam naast een vrouw. Dat bleek een chagrijnig mormel, maargoed, ze was in ieder geval geen man!

De reis verliep prima. Toen ik lekker lag te slapen werd de bus ineens stil gezet. De lichten vlogen aan en er kwam een man de bus in: OPSTAAN, PLASPAUZE!!! Fijn wakker worden is anders, maargoed. Om half vier gebeurde hetzelfde, echter besloot mijn buurvrouw geen steek te bewegen en dus zat ik opgesloten in de bus. Gelukkig hoefde ik toch niet te plassen...

Rond een uur of half zeven in de ochtend kwam ik aan in Ooty. Ik liet me door een tuktukdriver afzetten bij een hostel, maar was niet tevreden dus ik liet me ergens anders af zetten. Ook daar was ik eigenlijk niet tevreden over en dus besloot ik terug naar het centrum te gaan en informatie te vragen bij de touristinformation. Na een half uur lopen met sjouwen met mn backpack(Ik kon het busstation namelijk niet meer vinden....), zag ik een blanke jongen! Met een noodvaart rende ik naar mijn reddende engel toe! Hij wees me een leuk hotel vol met andere backpackers waar ik een super grote kamer kreeg!

Ik leerde een Nederlandse chick kennen, een Engelse en de franse boy van die ochtend was ook snel weer 'thuis'. We besloten met zijn vieren de bergen in te trekken met twee scooters. WAUW, wat was dat adembenemend mooi! We kwamen langs mooie meren, theeplantages en geweldige uitzichtpunten. We vaarden met een bootje over het meer en dronken wel 1000 kopjes Chai. Ofwel, Indiase melk, suiker en wat thee:) Al rijdend op ons scootertje kwamen er van allerlei aapjes langs! Wow wat genoot ik daarvan!

Aan het einde van de middag gingen we terug naar Ooty. Daar gingen we nog even het centrum in, waar we snel een warme trui kochten, want leuk en aardig, maar het is KOUD in de bergen!! Ook dronken we een kopje chai met wat politie mannen en maakte we kennis met het festival wat deze maand gaande is. We besloten daar morgen naar terug te gaan, want we hadden nu honger!

Ik ontmoette Pipi en Sofie. Een man van 57 uit Floride en nog een Engels meisje. Sofie was ziek, maar Pipi sloot zich bij ons gezelschap aan en met zn alle gingen we uit eten. Pipi bleek een ontzettend inspirerende, gezellige man. Maar na het eten ging ik toch echt naar bed, want ik was totaal gesloopt!

Zaterdag weer vroeg uit de veren om weer een dag de scooter op te gaan. Deze keer met de twee Engelse meiden en Maxime, de franse jongen. Ik kreeg vandaag rijles in de bergen! Vet gaaf! Ik had nog nooit scooter gereden, maar het ging me gelukkig prima af!

In de avond was het tijd om naar het festival te gaan wat we vorige dag al hadden gezien. De mensen lopen met een groot licht gevend altaar van de tempel door de hele stad om zo weer te eindigen bij de tempel. Voor het altaar loopt een drumband en daarvoor een menigte uit hun plaat gaande mensen. Al snel werden we gespot door de mensen en werden we meegenomen naar voor, waar we moesten dansen met de kinderen. Ik kreeg een grote bloemenkrans om mijn nek een een rode stip op mijn voorhoofd! We kregen hapjes toegeschoven en moesten met de mannen mee schreeuwen: WA WA WA WAAAAAAAAAAAAA!!!!!
We gingen compleet uit ons dak. Ik deed mijn best om de danspassen van de mensen om me heen na te doen, maar de mensen waren al helemaal gelukkig om het feit dat we er waren en bewogen! Ooty is koud, maar op dat moment leek t wel Trichy! De mensen sterven van de energie en sprongen maar door! Ik was kapot! Maar wat een geweldige, leuke, bizarre, bijzondere ervaring!

Eenmaal terug bij het hotel gingen de aanwezige muziekanten nog wat liedjes spelen. Heerlijk zo voor het slapen gaan.

Zondag moest ik mezelf echt uit bed slepen. Ik had lang geslapen, maar ik lag zo lekker. Het was zo lang geleden dat ik onder een deken had kunnen/moeten liggen. Ik genoot er intens van! Toch stond ik redelijk optijd op om nog een keer te gaan ontbijten bij onze stamchaitent! Ook gingen we nog even naar het amusementspark tegenover ons hotel. Pipi had ons namelijk de 'Vortex' aangeraden. Beste 40 rupee uit zijn leven had hij gezegd...

We werden een kamertje binnen gelaten waar Thriller van Micheal Jackson werd afgespeeld. We moesten een gordijntje door en kwamen in een soort van draaiend heelal terecht. Er liep een loopplank doorheen die NIET bewoog. Gewoon een rechte plank met twee hekjes. Na de eerste twee stappen vielen we om en moesten we ons vastgrijpen aan de hekjes. We snapte er echt helemaal niks van. Hoe is dit mogelijk? De ruimte om ons heen was zo spacend en draaiend dat recht lopen gewoon niet mogelijk was. HEEL HEEL HEEEEEL bizar! Ik kan er nog steeds niet bij dat ons menselijk lichaam soms zo makkelijk te foppen is! Ik werd bijna over het hekje heen geslingerd toen ik op 1 been probeerde te staan, zoals pipi ons had aangeraden. We lachen helemaal in een deuk en gingen maar snel naar buiten, want ik werd er kotsmisselijk van!

En ja, toen was het afscheid al weer daar... Als ik ergens niet goed in ben dan is dat het wel en dus begon ik een beetje treurig aan mijn negen uur durende busrit terug naar Trichy. Gelukkig maakte ik snel vrienden met een man die me adviseerde wat meer voorin de bus te gaan zitten. Zo gezegd zo gedaan en ik kwam terecht naar een man en een vrouw. Dit koppel bleek echt een geschenk uit de hemel. Ze gaven me nootjes, thee en zorgden dat ik wist waar de wc was en hoeveel tijd ik had om daar naar toe te gaan! Ze bleven tot aan Trichy in de bus en ik vermaakte me prima!

Maandag moest ik weer naar stage. Even wennen weer na zn weekendje, maar ik ben begonnen met wat plannen schrijven voor twee leuke kinders! Vandaag kreeg ik van een oma een banaan en een uitnodiging om bij haar te komen eten. En dat allemaal omdat ze zn fan is van mn nieuwe enkelbanden!

Liefs Eva,
xxx Tot schrijfs!

p.s. Foto's komen vandaag of morgen op facebook!



  • 24 Maart 2015 - 14:00

    Tante Sandela:

    Wauw Evaaaaaa!!

    Wat een Super cool avontuur heb je meegemaakt. Deze zit in de pocket en daar gaat hij nooit meer uit.
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's en de enkel banden.

    Ik hoop dat er nog meer mooie trijes mogen volgen.

    Ik ben Super trots op je.

    Love You

    Xxx jes van je sexy oude tante

  • 24 Maart 2015 - 14:48

    Bart V.d.veer:

    Wat een ontzettend gaaf reisverslag, en wat wordt je leven verrijkt met zoveel mooie en blijvende herinneringen.
    Toch heel wat anders dan een weekendje werken bij de AH.
    Geniet volop, en houdt ons op de hoogte, ik vind het iig erg bijzonder en prettig om je zo te kunnen volgen tijdens je reis/stage.

    Liefs vanuit Almere !

  • 24 Maart 2015 - 15:19

    Vali:

    Prima verhaal, klinkt goed :D Enjoy! xxx

  • 24 Maart 2015 - 15:35

    Mama:

    Wow, wat fijn om te lezen dat het zo leuk is geweest. Toch backpackers ontmoet! Even een ander praatje en heerlijk genoten van de cultuur. Super!
    Ik ben ontzettend trots op je <3 xxx

  • 24 Maart 2015 - 16:45

    De Veertjes - Rijswijk:

    Eva, wat een belevenissen allemaal in een hele andere wereld waar je bijna geen voorstelling van kan maken. Maar goed dat jij dat allemaal zo treffend en fantastisch beschrijft. We lezen je verhalen met plezier en kijken nu al uit naar een volgend verslagje.

    Groetjes van uit Rijswijk

  • 24 Maart 2015 - 18:08

    Lottieee:

    Aaaah echt een suuuuuper leuk en gaaf weekendje heb je gehad zeg! Enjoy liefieeee xxxxxx

  • 24 Maart 2015 - 20:31

    Adrienne:

    Ha Eva, wat een avontuur zeg. Erg leuk om te lezen wat je allemaal meegemaakt hebt. Bijzonder dat je in de bergen zo'n internationaal gezelschap van reizigers ontmoet. Fijn dat het allemaal goed gegaan is. Groetjes

  • 24 Maart 2015 - 22:17

    Marijke Van Der Waal:

    Hoi Eva,
    Weer heel leuk om te lezen. Je maakt zo wel heel veel mee. Het leukste lijkt me toch dat je zoveel verschillende mensen ontmoet. Daar heb je dan korte, maar wel heel intense momenten mee.
    Je stage zal ook weer een bijzondere ervaring zijn. Hoe is de relatie met de andere meiden onderling nu?
    Fijn dat je individuele trip goed is verlopen en dat je die bij heel veel leuke herinneringen straks mee terug kunt nemen.
    Veel plezier de komende week, geniet ervan. Marijke

  • 25 Maart 2015 - 00:29

    Woutje:

    Wat een SUPER weekend weer ! iets waar we ons vooraf wel zorgen over maakte. Dat alleen op pad gaan van jou. Lang leve de moderne techniek en we regelmatig contact konden houden. Samen appen en vooral voice :-) maakte die lange busreis ook wat gezelliger !!
    Ja daar kan jij van genieten. nieuwe mensen leren kennen en de wereld ontdekken in al zijn schoonheid en met al hun gewoonten. Dan te bedenken dat dit maar een stukje van alle indrukken zijn , want ik weet dat het onmogelijk is alle indrukken te beschrijven.
    Ja, en dan nu weer in het gareel, maar ook dat zal wel lukken. als jij de kindjes ziet zit je zo weer met je volle aandacht bij je stage want ook daar geniet je van. Je moet op dit weekend weer effe teren maat voor je het weet heb je je een hele maand vrij en kan je er weer op uit, en nog 2 maandjes kom ik naar je toe!! Dan trekken we er samen op uit !! Heb er zin an !!;-) Nou zet hem op. Kijk uit naar je volgende blog en natuurlijk de foto's.
    Ben blij dat je het allemaal zo goed doet daar !
    Liefs en xxx
    Papa


  • 25 Maart 2015 - 14:14

    Inge:

    Wow wat dapper zo alleen op pad en wat geniet je van alles wat er op je afkomt. Jouw buservaring doet mij denken aan die van mij in Africa, zo herkenbaar! Tjop, Tjop, tjop... Voor je het weet rijdt de bus alweer door terwijl jij nog op het toilet zit ;)
    Blijf genieten en je ervaringen delen!
    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Ooty

India

Mijn stage in Trichy, Zuid-India

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2015

The End

12 Juni 2015

Nog maar twee weken!!!

07 Juni 2015

Times flies...

12 Mei 2015

Sri Lankaaaaa

26 April 2015

Het begin van zeven weken vakantie!
Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 35249

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: