Pondicherry en schoolreis! - Reisverslag uit Trichy, India van Eva Veer - WaarBenJij.nu Pondicherry en schoolreis! - Reisverslag uit Trichy, India van Eva Veer - WaarBenJij.nu

Pondicherry en schoolreis!

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Maart 2015 | India, Trichy

De eerste stageweken en dus ook de eerste maand zitten er al weer op! Wat vliegt de tijd zeg!

Vorig weekend zijn we een weekendje weg gegaan. Ik had wel behoefte om even weg te zijn uit de hete drukke stad en dus vertrokken we naar het rustige, franse Pondicherry wat ligt aan de kust! Het was een heerlijk weekend gevuld met zon, zee, strand, cocktails, westers eten en korte broeken! Alles wat hier in Trichy verboden is hebben we even gedaan! Alcohol gedronken, met blote benen rond gelopen, lekker gegeten in vreemde restaurants en zelfs hebben we de avondklok van negen uur ruim overschreden! We zijn namelijk naar een Indiaas Housefeestje geweest! Wat een giller. Het zaaltje was zo goed als leeg, maar midden op de dansvloer stonden wat Indiase mannen compleet uit hun plaat te gaan! De rest zat een beetje toe te kijken. Nadat ook die mannen de dansvloer verlieten en het scherm waarop een concert van Armin van Buuren met Van Velzen als gast werd uitgezonden ook niet meer zo boeiend was gingen we maar weer naar huis. De weg was drukbehond dus ik had een steen in mijn hand voor als we in de aanval moesten. Ook wel een lekker idee met oog op de mannen! Gelukkig kwamen we zonder honden beter of rare mannen achter ons aan thuis!

Afgelopen weekend was het tijd voor een schoolreisje met de jongens van het weeshuis! Ze waren helemaal door het dolle heen en waren nog enthousiaster toen bleek dat ik, met mijn drie vriendinnen ook mee ging! In de vroege ochtend vertrokken we in een grote bus met een gigantische ton rijst richting Thanjavur, een mooi tempelplaatsje op ongeveer anderhalf uur afstand van Trichy. Het was een heerlijke dag. De kinderen keken hun ogen uit in de verschillende tempels en gingen compleet los in de speeltuinen! Ik werd dan ook met handkusjes uitgezwaaid toen we in de avond terug naar Trichy gingen.

Komend weekend ga ik er zelf op uit. Ik heb een ticket geboekt naar Ooty een bergdorpje flink wat uren van Trichy vandaan. Met de nachtbus vertrek ik, zodat ik drie hele dagen de tijd heb om de boel daar eens flink te bekennen! Ik ga het avontuur alleen aan en voel me daarover best dubbel. Ik vind het leuk, maar ook spannend! Maar mezelf kennende ontmoet ik binnen no-time wat leuke mensen om mee op te trekken en wordt het een top weekend!


  • 16 Maart 2015 - 22:39

    Marijke Van Der Waal:

    Hoi Eva,
    Ik zat wel een beetje te griezelen bij je verhaal.....Ik vind dat je toch wel risico's neemt hoor, door de avondklok te negeren en dan met een steen in je hand de terugreis te aanvaarden.
    Heftig......En dan ook weer in je eentje op reis of , zoals jij zegt, een avontuur aan te gaan......
    Wees wel voorzichtig hoor! Die vader van jou zit zich hier in het Raamsdonkse vast met een frons in zijn kale bolletje te verbijten.
    Wat leuk om te lezen dat de schoolreis zo'n succes was. Je maakt zo wel heel veel mee.
    Kun je je draai een beetje vinden op je verschillende stageplekken?
    En hoe gaat het in combinatie met de andere meiden?
    Wens je heel veel plezier toe de komende tijd. Geniet ervan, maar blijf wel goed nadenken wat je doet.
    Als maar de helft waar is van de berichtgeving die wij hier krijgen over het land waar je nu bent, kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
    Kus, groeten, Marijke.

  • 16 Maart 2015 - 23:25

    Vicky:


  • 17 Maart 2015 - 01:00

    Wout Van Der Veer:

    Lieve Eva,
    Wat fijn dat jullie met z'n 4tjes een weekendje weg zijn geweest, daar waren jullie wel aan toe.
    Ik had al begrepen van je dat jullie je te goed gedaan hadden aan alle Europese geneugten die daar te krijgen waren. Ook de foto's die ik gezien heb lieten zien dat dat genieten was daar.
    En dan die stoere praat over een steen om de honden van je af te slaan. Ik denk dat Wiesje dat nooit goed had gevonden. Dat is immers de doggy fan van het stel.
    Ik snap dat zo'n schoolreisje heel leuk is. Ga jezelf maar na en denk terug aan je eigen school reisjes.
    wij deden ons bij terugkomst verstoppen onder de bank van de bus, maar ja dat doen weeskindjes waarschijnlijk niet want daar staan geen ouder bij thuiskomst op te wachten. realiseer ik me nu. Triest eigenlijk.
    Marijke zei het al, over die vader van je met die frons in zijn voorhoofd. Nou ik zal je bekennen ik heb zoveel fronsen dat ik er meer uit zie als een rimpelsauriër met samen geknepen billen. Ik hoop toch zeker dat je nog een van de meiden weet te overtuigen om komend weekend met je mee te gaan. Is toch veel gezelliger!!! Cootje vindt het al helemaal niks dat je alleen gaat.
    Maar ik vertrouw erop dat je geen onnodige risico's neemt je goed laat informeren.
    Jij kunt daar ter plaatse beter inschatte of het veilig is.
    Je hebt reiservaring dus weet waar je op moet letten. Kijk goed uit en zorg goed voor jezelf.
    Laat het inderdaad een topweekend worden en houdt contact met ons.
    heel veel liefs, xxx
    Papa en Cootje




  • 17 Maart 2015 - 09:47

    Vicky:

    Xxxxxxxx <3 <3 <3

  • 17 Maart 2015 - 10:26

    Joke:

    Fijn om weer wat te horen van je!
    Blijf vooral genieten maar zorg vooral goed voor jezelf, neem geen onnodige risico's.

  • 19 Maart 2015 - 08:33

    Lottieeee:

    Yooooo chick! Ook al staat er niets nieuws in dit reisverslag omdat ik je net nog heb gesproken, toch leuk om het te lezen haha! Ik ben fan, so keep on going

  • 19 Maart 2015 - 08:34

    Lottieeee:

    Noouuuuu elke keer als ik een reactie typ plaatst hij maar de halve reactie.... Zwaaaaar irritant

  • 19 Maart 2015 - 08:37

    Lottieeee:

    Of wat zeg ik... 1/8 deel. Had een heel verhaal getypt namelijk en geen twee regels!

  • 19 Maart 2015 - 13:10

    Mama:

    Hoi Eva,

    Wat kun je toch boeiend schrijven!
    Ik ben heel blij voor je dat je leuke dingen doet en geniet, maar ook ik hou mijn hart vast met al die avonturen in dat enge land. Blijf goed oppassen, word niet overmoedig en stel je veiligheid als eerste prioriteit!
    We willen je graag gezond en gelukkig weer terug.

    Liefs, mama

  • 20 Maart 2015 - 00:06

    Oma:

    Hoi Eva jij maakt het weer spannend voor ons.geniet van de reis maar ben wel voorzichtig ook wij willen je graag heelhuids terug.knuffels van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trichy

India

Mijn stage in Trichy, Zuid-India

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2015

The End

12 Juni 2015

Nog maar twee weken!!!

07 Juni 2015

Times flies...

12 Mei 2015

Sri Lankaaaaa

26 April 2015

Het begin van zeven weken vakantie!
Eva

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 35269

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Uit de hand gelopen tripje!

10 Februari 2015 - 16 Juni 2015

India

13 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: